A múlt heti barcelonai teszt szerdai napján meghökkentő dolgot láttak a nézők és a rivális csapatok tagjai Lewis Hamilton fedélzeti kamerás felvételein: a világbajnok a kormány előre-hátra mozgatásával igazított a kerekek szögén.

A Mercedes által kettős tengelyű kormányzásnak (DAS) keresztelt megoldásról a bajnokcsapat azt mondta, a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) folytatott konzultáció után fejlesztették és vetették be, elvileg szabályos a dolog.

Ha valóban szabályos a rendszer, az ellenfeleknek meg kell gondolniuk, hogy kifejlesztik-e a maguk ilyen rendszerét – ez hónapokba kerülhet úgy, hogy a 2021-es szabályok már nem engedik majd az ilyen megoldás használatát.

Szerdán, a második barcelonai teszt kezdőnapján az újságírók a Ferrari csapatfőnökét, az előléptetése előtt technikai igazgatóként dolgozó Mattia Binottót is megkérdezték a DAS-ról.

„A DAS ötlete nálunk is felmerült korábban, de nem terveztük meg, nem fejlesztettük ki. Egyrészt kételyeink voltak a szabályosságát illetően, másrészt úgy véltük, hogy nem működne jól, legalábbis a mi autónk koncepciójával” – magyarázta.

F1: A Ferrari nem merte bevállalni a trükkös kormányt 1

Binotto a fentiekkel együtt nem zárta ki, hogy 2020-ban előállnak a saját verziójukkal „Figyeljük, mit csinálnak a többiek. Egyelőre tényleg kérdőjel az egész, nem biztos, hogy kifejlesztjük.”

A Ferrari-főnök kérdésre azt mondta, „fogalma sincs”, hogy a DAS tisztán hidraulikus, vagy van benne elektronika is, ahogy azt sem tudja megmondani, valóban szabályos-e.

„Őszintén úgy gondoljuk, hogy ezt mi nem tudjuk megítélni. Nem ismerjük pontosan a rendszert. De biztos vagyok benne, hogy az FIA megfelelő döntést hoz majd.”

Forrás: Fotó: Getty Images
Kapcsolódó címkék: F1 Ferrari Forma-1 Mercedes AMG Sport