A Mercedes-csapatot irányító Toto Wolff szerződése Lewis Hamiltonéhoz hasonlóan 2020 végén jár le, az elmúlt időszakban pedig állandó spekulációk tárgyává vált, hol, merre, milyen pozícióban folytatja az osztrák. Felmerült, hogy a teljes sportág irányítását vehetné át 2021-től, de már a Ferrarival is hírbe hozták.

Az osztrák ORF-nek így beszélt most Wolff a kilátásokról:

“Ne feledjük, hogy amikor Niki Laudával együtt belevágtunk ebbe a kalandba 2013-ban, nemcsak alkalmazottként, hanem résztulajdonosként szálltunk be. Szóval nem pusztán az a kérdés, hogy máshol vállalok-e munkát, hanem az, hogy maradok-e a Forma-1-ben.”

“Egyelőre élvezem a dolgot, és szerintem ez a legfontosabb. Egyértelműen kevésbé élvezetes, mint amikor még Niki is itt volt, de a munka így is motivál. Amíg úgy érzem, hogy hozzá tudok tenni valamit (a csapat sikeréhez), maradni fogok.”

Wolffot leginkább az F1-vezér Chase Carey lehetséges utódjaként emlegetik, de az osztrák azt mondja, vonzóbb számára a csapatvezetés:

“Élvezem a kihívást, ahogy a stopper minden hétvégén szembesít a meztelen igazsággal. A Forma-1 nagyon összetett üzlet, szponzorok, pályás szerződések, televíziós szerződések. Szóval nem, én pillanatnyilag nagyon jól megvagyok a csapatvezetéssel.”

F1: Wolff is, a Merci is marad 1

Wolffé mellett a Mercedes F1-es jövője is megkérdőjeleződött az utóbbi időben, de ő azt mondja, a német márka egyelőre nem tervezi a távozást.

“Üzletemberként hosszú távon kell gondolkodni. Mérlegelni kell, hogy az F1 jó irányba fejlődik-e, és én azt mondanám, hogy igen. Megvan a közös cél a Daimlerrel? Erre is egyértelmű igen a válasz. A Daimler, a Mercedes utcai és versenyautókat gyárt, ez a fő tevékenységünk, ezért is szeretnénk közös folytatást (az F1-gyel).

A Mercedes az idei évtől gyári Forma-E-csapatot indított, ráadásul felesége, Susie egy másik alakulat főnökeként dolgozik, de Wolff szerint a villanyautós szériát nem lehet az F1-et fenyegető versenysorozatnak tekinteni.

“Az F1 70 évre visszanyúló történelme és kétmilliárd nézője van. A Forma-E ennek töredékével rendelkezik. A Forma-E-t inkább amolyan izgalmas startup-cégnek látom, amire érdemes odafigyelni. A Forma-E kezdi megvetni a lábát, de sosem lesz olyan nagy, mint a Forma-1. Számomra az inkább szórakoztatás, mint sport.”

Forrás: Fotó: Getty Images
Kapcsolódó címkék: F1 Forma-1 Mercedes AMG Toto Wolff