A Ferrari ugyan nagy reményekkel vágott neki az évnek, az új aerodinamikai szabálycsomag lehetőséget adott az előretörésre, ám ahogy azóta kiderült, az olasz csapat hibás koncepciót választott az első szárnyhoz, míg a Mercedes (ebbe is) beletalált.

A Scuderia a szezon kezdete óta küszködik a gyenge leszorítóerővel és az ebből következő alacsony kanyarsebességekkel és a gumikezelési problémákkal, a német Auto Motor und Sport ferraris forrásokra hivatkozva arról ír, hogy Maranellóban áttérnek majd a Mercedes-féle első szárnyra, ám ez csak 2020-ra lesz lehetséges.

A lap hozzáteszi, hogy a Ferrari addig egyszerűen az autó beállításaival próbál valamit javítani a helyzeten, feláldozva az egyenesebeli előnyüket a kanyarokban fontos leszorítóerőért.

A múlt vasárnapi Francia Nagydíjon az 5. helyen beérő, az utolsó körön a leggyorsabb kört Lewis Hamiltontól mindössze 24 ezreddel elcsaklizó Sebastian Vettel szerint a Mercedes csak játszik az ellenfelekkel:

“Én mindent kockára tettem a leggyorsabb körért, Hamilton viszont gyakorlatilag ugyanolyan kört ment kopott, felhólyagosodott gumikon. Ne hitegessük magunkat tovább: Lewis csak játszik velünk.”

Bár a Red Bull Ring jobban feküdhet a vörös autónak, Vettel a hétvégi Osztrák Nagydíjtól sem vár sokat: “Talán a régi Österreichringen kéne versenyeznünk, ahol alig volt kanyar” – utalt viccesen a problémájukra.

F1: A Mercedes csak játszik a Ferrarival 1

Nem Vettel az egyetlen, aki szerint a címvédők csak játszanak a mezőnnyel, a Francia Nagydíj után a brit Sky Sports szakkommentátora, a korábbi F1-es versenyző Martin Brundle is ugyanerre a következtetésre jutott.

“A futam egyik figyelemreméltó, ugyanakkor bosszantó pontja volt, hogy az 53. körben Lewis Hamilton 29 körös gumikon 1:32,764-et futott, míg ugyanabban a körben Sebastian Vettel friss gumikon, mindent beleadva 1:32,740-nel vitte el a leggyorsabb kört. Hamilton és a Mercedes csak játszik az ellenfelekkel, mint a macska a pamutgomolyaggal. Nem mondom, hogy könnyű dolguk van, mert az F1 sosem könnyű, de olyan tartalékaik vannak, olyan a tempójuk, hogy még nem is láttuk őket mindent beleadva hajtani” – írta futamértékelőjében.

“Ez még fájdalmasabbá teszi a Ferrari számára, hogy számos aerodinamikai fejlesztésüket le kellett venni az autóról, mert nem működtek. A Ferrari a Paul Ricard-on csak kocsikázó Mercedeshez sem tudott felzárkózni” – tette hozzá.