Ahogyan arról a Vezess is beszámolt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a versenyhétvégék menetének megváltoztatásában látja a megoldást arra, hogy újra izgalmas futamokat lássunk a Forma-1-ben. A legkomolyabb változás a parc fermé-szabályt érintené: a koncepció szerint a csapatok már a péntek reggeli technikai gépátvétel után sem nyúlhatnának hozzá érdemben az autóhoz. Ez azért érintené kellemetlenül főként a nagyobb csapatokat, mert általában a második és a harmadik szabadedzésen állapítják meg, mire képes az autójuk.

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke nem is várt sokáig azzal, hogy hangot adjon ezzel kapcsolatos aggodalmainak. „Úgy gondolom, erre kellene vetnünk még egy pillantást, hogy mindez ne menjen a show rovására” – fogalmazott Wolff. “Az a véleményem, hogy ez a promóterek számára sem lenne jó, mert a péntek fontos nap abból a szempontból, hogy ilyenkor is tudnak némi bevételt generálni, illetve nézőket kicsábítani a pályára.”

„Nem lelkesedünk a péntektől vasárnapig tartó parc fermé ötletéért. Nincs olyan formaautós széria a világon, ahol a hétvége folyamán nem lehet babrálni az autókon, és nem gondolom, hogy ezt épp a Forma-1-ben, az autóversenyzés csúcsán kellene elkezdeni.”

„Ennek csak negatív végkimenetele lehet. Mégpedig a büntetések szempontjából: mert lesznek balesetek, és ilyenkor az autókat újra kell építeni.”

„Bár ennek a kósza ötletnek az a célja, hogy változatosságot és még több kiszámíthatatlanságot csempésszenek a versenyekbe, szerintem pont az ellenkezőjét fogjuk elérni” – hangoztatta szkepticizmusát Wolff. A csapatfőnök emellett arra is kitért, hogy így csak még több időt és erőforrást fordítanának a virtuális felkészülésre.