A Forma-1-ből 2018 végén kiszállt Fernando Alonso határozott szándéka, hogy különböző kategóriákban szerzett győzelmekkel bizonyítsa, ő a világ (egyik) legjobb autóversenyzője.

A spanyol az autóversenyzés ún. hármas koronájára hajt, amely az F1-es monacói, a Le Mans-i 24 óráson, valamint az amerikai Indy 500-on elért győzelmekből áll össze – Alonsónak az első kettő már megvan, a harmadiknak idén május végén fut neki újra, de ezen a hétvégén is egy újabb rangos futamon aratott győzelmet.

A tavalyi Le Mans-ra való felkészülés részeként Alonso nekifutott “az amerikai Le Mans”-nak, a daytonai 24 órásnak, idén pedig vissza is tért az USA legrangosabb hosszútávú versenyére, méghozzá a győzelmi esélyes Wayne Taylor Racing Cadillacjének volánjánál Kobajasi Kamui, Jordan Taylor és Renger van der Zande csapattársaként.

Alonso minden egyes etapjában az élre juttatta az autót, a spanyol néha 2-3 másodperccel jobb köröket futott a mezőnynél az utolsó harmadában már komoly esőben zajló versenyen, amit az időjárás miatt hosszú sárga zászlós szakaszokkal lassítottak, piros zászlóval meg is szakítottak. A kétszeres F1-bajnok utolsó etapján a vízen megúszó AXR-es Felipe Nasrtól vette át a vezetést, mielőtt újabb piros zászlós megszakítás következett, amely után az egyre rosszabb körülmények, a pályán álló víz miatt úgy döntöttek, nem indítják újra a futamot.

Alonso a harmadik Forma-1-es világbajnok, aki győz a daytonai viadalon: 1964-ben Phil Hill, 1972-ben Mario Andretti is diadalmaskodott a futamon.

A daytonai 24 órás után a spanyol idén folytatja a WEC-t (hosszú távú világbajnokság) a Toyota színeiben, valamint a McLaren támogatásával megint elindul az Indy 500-on.