A Red Bull 2018 végén búcsút intett a Renault-nak, a csapat a jövő évtől a 2015-17 között a McLaren kizárólagos partnereként dolgozó Honda erőforrásaival versenyez.

Míg a McLaren három év alatt semmire sem jutott a japánok motorjaival – és idén a Renault-erőforrásokkal sem voltak erősebbek –, a Red Bull sokat vár az együttműködéstől.

A német Motorsport-Magazin arról kérdezte az energiaital-gyártó motorsportfőnökét, Helmut Markót, hogy a mclarenes szereplést látva vannak-e kétségeit, aggodalmaik a Hondát illetően. Az osztrák válaszában csúnyán beszólt a McLarennek.

“Normális futamon két kört adunk a McLarennek ugyanazzal a motorral. Mit gondolnak?” – utalt arra, hogy idén mindkét alakulat a Renault-val versenyzett, egészen más eredményekkel.

“Nyilván ha csak a leszorítóerőt nézzük – elég megnéznünk a tavalyi spái hétvégét: teljes szárnyállás, teljes leszorítóerő a McLarennél –, akkor nyilván ők voltak a leggyorsabbak a kanyarokban. De az egyeneseken… Ha mi is ezt csinálnánk, sosem érnénk el a céljainkat. Kompromisszumra van szükség. A köridő számít, nem a kanyarsebesség.”

“Egyértelműen van azért rizikó, a Hondának fel kell zárkóznia, agresszíven kell fejlesztenie. De ez nem riaszt el minket. Úgy gondolom, hogy a Mercedesszel és a Ferrarival ellentétben mi nem tudjuk majd (autónként) három motorral végigcsinálni a szezont, de Max és Daniel megmutatta idén párszor, hogy mi lehetséges. Indultunk a 18-19. helyről úgy, hogy aztán két-három kör alatt már újra az élmezőnyben voltunk” – célzott a várható motorcserés hátrasorolásokra Marko.

Forrás: Fotó: Europress