2014 óta az időmérő első tíz helyezettjének azokon a gumikon kell nekivágniuk a versenyeknek, amelyeken a legjobb Q2-es körét teljesítették. Ezzel a szabállyal főleg a középmezőnyben élnek vissza, limitálva a futást a Q2-ben, hogy így a versenyző a futam szempontjából kedvezőbb gumikon rajtolhasson.

A Pirelli javaslatot tett ennek a szabálynak a törlésére, így mindenki számára szabad lett volna a gumiválasztás.

“Felmerült, hogy töröljük azt a szabályt, amely az időmérő első tíz helyezettjét a kvalifikáción használt gumik használatára kötelezi. De nem kapott egyhangú támogatást” – mondta Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója.

“Az évnek ebben a részében már csak egyhangú támogatással lehet szabályt változtatni, így nem lesz változás.”

Egy másik javaslat még nem került le a napirendről, ez arról szólna, hogy egyről kettőre emeljék a kötelező kiállások számát. Isola nincs meggyőződve arról, hogy ettől jobbak lennének a versenyek, de az ötletet ettől még érdemes tanulmányozni.

“Ebben az a nagy veszély, hogy mindenki ugyanabban a körben áll ki, vagy nagyon közel kerülnek egymáshoz a kerékcserék. Ettől csak rövidebbek lennének az etapok és keményebben nyomhatnák a versenyzők, de valószínűleg hiányozna a stratégiai sokszínűség.”

“De ettől még lehet, hogy jó lenne, nem tudjuk. Arra kértük a csapatokat, hogy készítsenek néhány szimulációt.”