Az abu-dzabi versenypálya utolsó kanyarjába tett, szokatlanul magas kerékvető többeknek okozott kellemetlen pillanatokat a szezonzárón, Charlie Whiting versenyigazgató szerint azonban szükség volt rá.

Whiting és az FIA célja az volt, hogy így kényszerítsék ki a pályahatárok tiszteletben tartását, és ne legyen szükség büntetésekre. “Nem az a fajta vagyok, aki szerint minden egyes vonalátlépést büntetni kellene” – vélekedett Whiting.

“Ez zéró tolerancia lenne. Ahogy azt számtalan alkalommal mondtam, a pálya elhagyása önmagában nem ér büntetést. Ez csak akkor jár, ha a pálya elhagyása előnyszerzéssel jár.”

“Azt próbáljuk elérni, hogy minden egyes pályaelhagyás időveszteséggel járjon a versenyzők számára. Ezen az elven az új kerékvető nagyon jól működött.”

“Alapvetően az a célunk, hogy a pálya maga kényszerítse a versenyzőket a határok tiszteletben tartására. Nem akarjuk, hogy minden pályaelhagyásról a felügyelők döntsenek, ez lealacsonyítaná a sportot.”