Az elmúlt években annyira két részre szakadt a Forma-1, hogy a középcsapatok számára már nemcsak a győzelem, hanem a dobogó is csak álom. A 2017-es és a 2018-as szezonban mindössze kétszer állhatott valamelyik középcsapat versenyzője dobogóra: Lance Stroll (Williams) 2017-ben Azerbajdzsánban, illetve idén – szintén Bakuban – Sergio Perez (Force India).

A konstruktőri bajnokság harmadik (Red Bull) és negyedik helyezettje (Renault) között az idén 297 pontos különbség alakult ki, nem csoda, hogy az F1-es sportigazgató Ross Brawn úgy érzi, valamit tenni kell.

“A Mercedes, Ferrari és Red Bull után következő csapatok egy külön bajnokságban versenyeznek” – mondta Brawn. “Két év alatt ez a hét csapat csak kétszer tudott dobogóra kerülni.”

“Ez elfogadhatatlan. Ezen a problémán az FIA-vel és a csapatokkal közösen dolgozunk, mert a Forma-1 jövője múlik rajta.”

“Különböző megoldási javaslatokat dolgoztunk ki, mindenkinek el kell fogadnia, hogy ez nem mehet így tovább túl sokáig.”

Egy lehetséges irány a költségplafon bevezetése, de amilyen régóta téma ez az F1-ben, annyira nem történt soha semmi a különböző érdekek egymásnak feszülése miatt.