A Forma-1-es döntéshozási procedúrát általában jelentősen lelassítja, hogy a csapatoknak is van beleszólásuk a történésekbe, a különböző érdekek mentén pedig ritkán lehet közös nevezőre jutni.

A szabályváltoztatásokhoz jelenleg a stratégiai munkacsoport és az F1 Commission nevű szervezet hozzájárulása is szükséges, ez azonban csak a 2021 előtti szezonokra érvényes.

Mivel az F1-et szabályozó kereskedelmi megállapodások 2020 végén lejárnak, a jelenlegi irányítási struktúra nem vonatkozik a következő idényekre. Ez azt jelenti, hogy a 2021-es szezonnal kapcsolatban az FIA a csapatok véleményének kikérése nélkül tud új szabályokat bevezetni.

Ennek keretében jönnek a nagyobb, 18 colos felnik is. “Az új méret része a 2021-es szabálycsomagnak, és ennek már nem kell átmennie a jelenlegi rendszeren” – erősítette meg Charlie Whiting versenyigazgató.

Whitingot megkérdezték arról, hogy ez szabad kezet jelent-e az FIA számára az új szabályok megfogalmazásánál. “Azt jelent. Nincs szükség arra, hogy a javaslatok átmenjenek a stratégiai munkacsoporton, mert ez a rendszer véget ér, új pedig még nincs.”

Amíg nincs, a szabályalkotási folyamat felelőse az FIA Motorsport Világtanácsa.