A Forma-1-es csapatok a szezonzáró után maradtak Abu-Dzabiban, keddtől kétnapos gumiteszten gyűjthetik be az első tapasztalatokat a Pirelli 2019-es keverékeiről. Mivel a gumikezelés idén is döntő fontosságúnak bizonyult a sorozatban, egy nagy húzással máris előnybe kerülhetett a Mercedes a riválisokkal szemben.

A szabályok szerint ezeken a teszteken nem megengedett új alkatrészek kipróbálása, ezért tiltották meg a csapatoknak a 2019-re tervezett új első szárnyak tesztelését is. Semmilyen extra szenzor vagy alkatrész nem lehet az autókon, csak olyan specifikációval lehet tesztelni, amit versenyen is használtak a csapatok.

A Mercedes azonban megtalálta a módját, hogy mégis extra szenzorral figyelje a gumik viselkedését a gumiteszten. A nagy trükk az volt, hogy Lewis Hamilton autóját eleve úgy versenyeztette a csapat az abu-dzabi hétvégén, hogy arra extra szenzorokat szerelt fel, míg Valtteri Bottas autójáról lemaradtak ezek az érzékelők.

A szenzorokat a padlólemez végénél, közvetlenül a hátsó kerekek előtt helyezték el, így a Mercedes máris fontos információkhoz juthat a gumik viselkedésével kapcsolatban.

F1: Túljárt mindenki eszén, máris trükközik a Merci 1

Jól látható, hogy Bottas autójáról lemaradtak a fenti képen bekarikázott “tüskék”