A soron kívüli egyeztetésen a gumikról volt szó, a versenyzők ugyanis egyre inkább elégedetlenek azzal, hogy a Forma-1-es futamok szinte kizárólag a spórolásról szólnak. Mivel az előzés a jelenlegi autókkal nehéz, mindennél fontosabbak a pályapozíciók, így a legtöbb helyszínen sima egykiállásos stratégiákat futottak a csapatok.

Egy kiállással és a jelenlegi gumikeverékekkel csak spórolva lehet végigmenni a futamokon, Whiting lehetséges megoldási javaslatokról ült le tárgyalni a csapatok képviselőivel.

Egy ötlet lehetővé tenné például, hogy azok a versenyzők is szabadon választhassanak gumit, akik bejutnak az időmérőn a Q3-ba. Ezzel a lehetőséggel jelenleg csak azok élhetnek, akik kiesnek a Q1-ben és a Q2-ben.

A teljesen szabad gumiválasztás ugyanakkor valószínűleg még unalmasabbá tenné a versenyeket, mert a Q3-ba jutottak is valószínűleg a legtartósabb gumin indulnának, így még kisebb esély lenne a kavarodásra.

Egy másik javaslat két kötelező kiállást írna elő, azzal a kedvezménnyel, hogy a csapatok szabadon választhatják meg, milyen gumit tesznek fel. Ezzel kikerülne a sportszabályzatból az a passzus, amely legalább két keverék kötelező használatát írja elő egy futamon.

Ezzel az ötlettel kapcsolatban felmerült a csapatvezetők részéről, hogy így a nézők számára nehezebben lennének követhetők a futamok, pedig ekkor még nem is hallották a legőrültebb elképzelést.

Ennek értelmében pontrendszert vezetnének be a gumikra, a kemény keverék használata hat, a közepesé négy, a lágyé pedig három pontot érne (2019-től ezeken a fix neveken futnak majd a hétvégére szállított keverékek). Egy futamon 12 pontot kellene összeszednie mindenkinek, lehetővé téve a gumik teljesen szabad kombinálását.

A megbeszélések folytatódnak, döntés későbbre várható.