A Forma-1-ből 2011 januárjában történt súlyos ralibalesete után kipottyant Robert Kubica tavaly tért vissza a száguldó cirkuszba, előbb a Renault-nál tesztelt, majd miután ott nem adtak neki lehetőséget 2018-ra, a Williamshez fordult, sokáig úgy is tűnt, versenyülést kaphat, de a pénzzel előző Szergej Szirotkin szerződtetése után csak teszt- és tartalék pilótaként igazolták.

Kubica 2019-re természetesen versenyzői ülést szeretne, de a Williamsnél a már leigazolt George Russell mellé fizetős pilótát várnak, kb. 15-20 millió fontos “csomaggal”, míg a lengyelnek ennyije biztos nincs, sőt, egyes források szerint már kihátrált mögüle a szponzor.

Mivel nem akar decemberig várni az igen bizonytalan williamses válaszra, Kubica állítólag tárgyalásokba kezdett a Ferrarival, Maranellóban szimulátoros tesztpilótai állást is elfogadna. Üresedés van, hiszen Antonio Giovinazzi 2019-től az Alfa Romeo Sabernél, Danyiil Kvjat pedig újra a Toro Rossónál versenyez majd.

Úgy tudni, Kubica egyelőre még nem egyezett meg a Ferrarival, de ha le is igazolják, szigorúan csak fejlesztőként, a tartalékosi pozícióban a sauberes szerep ellenére is Giovinazzi marad.

Kubica a balesete előtt is a Ferrarihoz tartott egyébként, nemrég meg is erősítette a közismert pletykát, miszerint 2012-re a maranellóiak versenyzője lehetett volna.