Húsz fokban, száraz pályán rendezték a Mexikói Nagydíj első szabadedzését, amelyen a rendkívül koszos pálya miatt nehéz volt érdemi munkát végezni. Több versenyző is panaszkodott arra, hogy ha elhagyják az ideális ívet, annyi koszt szednek össze a gumik, amit több mint egy körig tart lekoptatni.

A hiperlágyak nem is bírták jól a strapát, néhány kör alatt elrongyolódtak, volt, aki rágóguminak csúfolta őket. Az élcsapatok inkább tesztjellegű munkát végeztek, a Ferrari például a régi és új specifikációs padlólemeze összehasonlítását végezte, így szokatlan minta rajzolódott ki az erőviszonyokban.

Max Verstappen durván fél másodperccel verte csapattársát, Daniel Ricciardót, mögöttük a két gyári renault-s lett a harmadik és negyedik. Harmadik erő volt a Mercedes, negyedik a Ferrari, de senki ne gondolja, hogy reális Vettelék két másodperces hátránya.

Lewis Hamilton a motor rejtélyes teljesítményeséseire panaszkodott a csapatának, ezzel kapcsolatban a Mercedes annyit mondott neki, hogy majd megbeszélik az okát, de nem kell aggódnia miatta.

Pierre Gasly Toro Rossójában motort cseréltek (a magaslati levegő miatt visszatették a korábbi Honda-specifikációt), a francia nem tudott mért kört megtenni.

F1: Verstappen nagy fölénnyel az élen Mexikóban 1