A Forma-1-es versenyzők mindig a legvégső határokat keresik, eközben azonban igen gyakran hagyják figyelmen kívül a pályahatárokat. Több helyszínen is extra kerékvetőkkel próbálják ennek elejét venni, de az ilyen pótlólagos megoldások több futóműproblémát is okoztak már.

Charlie Whiting versenyigazgató szerint a csapatok részéről állandóan felmerülő igény, hogy az autókhoz igazodó kerékvetőket alkalmazzanak, amire Whiting úgy szokott reagálni, hogy inkább a mérnökök tervezzenek olyan autókat, amik illenek a versenypályákhoz.

“Ez egy bonyolult téma, amire nem egyszerű megoldást találni” – magyarázta Whiting.

“Adrian Newey nemrégiben azt javasolta, hogy bevezethetnénk csúszós kerékvetőket. Mondtam neki, hogy ez nagyszerű ötlet, Adrian, de rögtön visszakérdeztem, hogy tud-e olyan kerékvetőt, ami hatásos mindenféle autó ellen, de közben alkalmas motorkerékpárok számára is. Mert szerintünk jelenleg nincs ilyen.”

“Ez a legnagyobb probléma, hogy a pályaüzemeltetőknek olyan megoldások kellenek, amelyek egész évben lehetővé teszik a pálya használatát komolyabb átalakítások nélkül.”