Noha az olajégetés szigorítására már 2017-ben új szabályokat vezettek be a Forma-1-ben, máig nem sikerült megakadályozni, hogy egyes csapatok extra teljesítményre tegyenek szert az időmérőkön.

A gyanú szerint a Mercedes és a Ferrari időmérős fölényét az okozza, hogy noha az általános határértékeket betartják, egy körön könnyedén megoldják az olaj motorba juttatását.

A riválisoknál sokkal kevesebb olajat fogyasztó Renault motorjait használó Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner már a szezon előtt pedzegette, hogy pontosítani kellene a szabályokat az időmérős kiskapuk miatt. Jobb későn, mint soha, a 2019-es technikai szabályzat új pontokkal egészül ki.

Egy pontban meghatározzák, hogy pontosan mi lehet egy külső olajtartály (AOT) szerepe, egy másikban pedig előírják, hogy ennek üresnek kell lennie az időmérő edzés teljes időtartama alatt.

2020-ban további szigorítások jönnek majd a külső olajtartályokkal kapcsolatban.