Jövőre új, előzéskönnyítőnek szánt aerodinamikai szabályok jönnek a Forma-1-ben: az első szárnyak 200 milliméterrel szélesebbek és 25 milliméterrel mélyebbek lesznek, a jelenleginél jóval egyszerűbb formával.

Több kisebb egyéb módosítás is lesz, az átfogó szabályváltozások pedig 2021-ben jönnek. Toto Wolff szerint a jövő évi szabályokban ott a lehetőség, hogy átalakul a Forma-1 erősorrendje, de azért jegyezzük meg: a még a 2019-esnél is komolyabb, tavalyi szabályváltozások sem hatottak a Mercedes uralmára, minden maradt a régiben.

“Jövőre a teljesen új aerodinamikai szabályok jelentik majd a legnagyobb hatást” – mondta Wolff. “Ezek mindent a feje tetejére állíthatnak majd. Esetleg valaki talál egy kiskaput, vagy rájön valami olyasmire, amitől sokkal jobban működik majd az autója a többiekénél.”

“Nagy-nagy bizonytalanság van a jövő évi szabályok hatásában, és talán olyan csapatok kerülnek majd előre, amelyek jelenleg nincsenek a figyelmünk középpontjában.”

A Mercedes a hibrid korszak 2014-es indulása óta 72 versenyt nyert meg, a Ferrari és a Red Bull mindössze 13, illetve 11 győzelemig jutott.