Hosszú kínszenvedés után idén júliusban dobta be a törölközőt a Force India, és indult meg a régóta a levegőben lógó csődeljárás a csapat ellen. Azóta már új tulajdonoshoz került az istálló, de csak reménykedni lehet abban, hogy Lawrence Strollék irányításával sikeresebb lesz, mint Vijay Mallya és Subrata Roy korszakában volt.

A cégbeszámolókból kihámozott adatok alapján a Force India és elődcsapatai (Jordan, Midland, Spyker) 2003 óta masszívan veszteségesek voltak. 1993-2002-ig nullszaldó körül elketyegett a csapat, onnantól viszont jött a zuhanás.

Néhány éven át 10-20 millió fontos veszteségeket termelt a csapat, majd jött a Force India-korszak 2008-as kezdete. Ebben az évben azonnal 30 millió font fölé ugrott a veszteség, majd egy évvel később elérte a mélypontot jelentő 40 millió fontot.

2015-ben sikerült elfogadható szintre, 8 millió fontra csökkenteni a veszteséget, ami ezután ismét növekedésnek indult. A csődeljárás megkezdéséig összesen 283,5 millió font (105 milliárd forint) veszteséget termelt a Force India.

A csődeljárás valóban az utolsó pillanatban indult el: mindössze 240 ezer font tartaléka volt a csapatnak bankszámlán, ami finoman szólva sem lett volna elég az alkalmazottak következő fizetésére (kb. 5 millió font). Ezt már a főszponzor BWT-től kapott kölcsönből fedezte a csapat.

Forrás: Forbes.com