A sorrendnek komoly jelentősége van, mert az jár a legjobban, akit először sorolnak hátra: minél hátrébb szerepel valaki ezen a listán, annál hátrébb is kerül a rajtrácson. A múlt heti Orosz Nagydíj előtt több csapat is bejelentette, hogy motorcserékre készül, emiatt óriási tülekedés volt az első szabadedzés kezdete előtt a bokszutcában.

A jelenlegi szabályok szerint ugyanis azt sorolják először hátra, aki elsőként hagyja el a bokszutcát az első szabadedzésen. Ennek a rendszernek sok hátulütője van, például az, hogy több csapat a Q2-től nem is erőlteti a körözést, hogy spóroljon a gumikkal.

Szocsiban a megbüntetett versenyzők közül hárman is továbbjutottak a Q2-be, ott azonban már nem léptek pályára. Szintén így tett a Renault is, amely előre tudta, hogy garantált a versenyzői számára a 11. és 12. hely, és vele a szabad gumiválasztás.

Charlie Whiting versenyigazgató úgy változtatna a szabályon, hogy a büntetési sorrendet az időmérőn elért időkhöz kötné: azt sorolnák először hátra, aki a legjobb időt futja, és így tovább. Whiting abban bízik, hogy ez a rendszer arra sarkallná a csapatokat, hogy ne lazsálják el az időmérőket, ami a nézőknek sem jó.

Whiting arra számít, hogy jó eséllyel átmegy a módosítás. “Szeretném azt gondolni, hogy ez egy észszerű megoldás. Még lehetnek esetleg hátulütői, amire nem gondoltunk, de ez még egy eléggé új elképzelés” – mondta Whiting.

Forrás: Motorsport.com