A Forma-1-ben az 1999-es szezon óta, amikor a BAR-csapat eredetileg két különböző cigarettamárka színeiben akarta indítani két autóját, szigorú szabály írja elő, hogy az autók festésének egyeznie kell és a szezon során alapvetően változatlannak kell maradniuk. (Nyitóképünkön a ’99-es BAR azután, hogy az FIA elkaszálta az eltérő festést, a csapat pedig mindkét autóra felemás, cipzáros fényezést húzott.)

A londoni Motorsport Leaders Business Forum szakmai konferencián a McLaren cégvezére, Zak Brown arról beszélt, hogy lazítani kellene az autók festésére vonatkozó szabályokon, hogy esetenként egyedi festésekkel előállhassanak a Forma-1-es csapatok.

“Azt hiszem, én támogatnám, amit az IndyCarban és a NASCAR-ban láthatunk, és ami a Forma-1-ben jelenleg nem engedélyezett, azaz azt, hogy idény közben is lehessen változtatni a festéseken.”

“Igen, azért továbbra is ugyanazt a festést szeretném látni mindkét autón, de ha például Monacóra valamelyik szponzorral szeretnénk valami nagyot, teszem azt, arra a hétvégére Dell Technologies-autóval vagy akármivel állnánk elő, megtehessük. De mindkét autó ugyanolyan lenne, szóval a nézők azért tudnák, hogy melyik a McLaren, melyik a Ferrari, akármi” – magyarázta az F1-es szerepvállalása előtt a motorsportmarketing egyik gurujának számító amerikai.

“Ez újdonságot jelentene a szponzoráció terén a Forma-1-ben, de nem lenne olyan szélsőséges, hogy minden autó teljesen más festéssel fusson. A Forma-1-ben ez nem megy, mert a csapatoknak megvan a jellegzetes festése. 20 különböző autó már csak összezavarna mindenkit – a NASCAR-nézők inkább a versenyzőket követik, ők felismerik Jimmie Johnsont a Lowes-autóban, míg az F1-esek azt tudják, hogy Fernando Alonso a McLarenben ül.”