A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene szerint a hétvégi Brit Nagydíjon nehézségei lehetnek a csapatnak. Noha Ausztriában mindkét bajnokságban átvették a vezetést az olaszok, ezt nehéz lesz megtartani.

A gumigondoktól eltekintve Spielbergben egyértelműen a Mercedes volt a leggyorsabb, az időmérőn sima győzelmet arattak az ezüst nyilak. A futamon aztán a hólyagosodás miatt Lewis Hamilton extra kerékcserére kényszerült, míg a Ferrarik nem, a hétvégén azonban a Mercedes lehet gumielőnyben (is).

A silverstone-i lesz az utolsó olyan hétvége idén, amelyen a Pirelli vékonyabb futófelületű abroncsait használja a mezőny. Ezeket az abroncsokat korábban a Spanyol és Francia Nagydíjon használták, ezeken a helyszíneken a Mercedes lényegében érinthetetetlen volt.

A vékonyabb futófelületű abroncsokra az előszezoni tesztek után éppen a Mercedes tett javaslatot a Pirellinek, a gumigyártó azonban hivatalosan biztonsági okokból döntött ezek bevetése mellett három újraaszfaltozott helyszínen. A Pirelli a vékonyabb futófelülettel pont a hólyagosodás jelenségét akarta kezelni.

Hamilton egy interjúban meg is jegyezte, hogy szerinte a Pirellinek Ausztriába is a vékonyabb futófelületű abroncsokat kellett volna vinnie, mert a normál gumikon – neki – esélye sem volt az előzésre, a rajongókat megfosztották egy jobb show-tól.

A Ferrari utoljára 2011-ben nyert Silverstone-ban Fernando Alonso révén, a pálya azóta a Mercedes felségterülete lett. Hamiltonék zsinórban hatodik győzelmükre készülnek a brit tömegek előtt.

“Papíron nagyon nehéznek tűnik számunkra Silverstone” – mondta a feltehetően veszteségminimalizálásra készülő Arrivabene. “Az aerodinamika nagyon fontos, nehéz verseny előtt állunk. Koncentráltnak kell maradnunk.”

Silverstone-ban a (kék) kemény, a (fehér) közepes és a (sárga) lágy abroncsokat használhatja a mezőny, az élcsapatok stratégiája között várhatóan minimális különbségek lesznek.

F1: A Ferrari fél a Brit GP-től, tarolhat a Mercedes 1