A Forma-1 jelenlegi keretszerződése, a Concorde Agreement 2020-ban jár le, nem véletlen, hogy éppen 2021-re időzítenék az új motorformula bevezetését is. A szerződés jelenlegi változata komoly érdekérvényesítési lehetőségeket ad a csapatok kezébe, ez pedig sokszor gátja a fejlődésnek.

Christian Horner Red Bull-csapatfőnök szerint egyszerűen felülről kellene diktálni a szabályokat. “A Liberty Media és az FIA feladata lenne összeírni egy sor szabályt, aztán a csapatok elé kellene állniuk azzal, hogy íme, ez az F1. Akinek tetszik, az marad, akinek nem, az távozhat” – mondta Horner, aki amúgy minden héten panaszkodik valami miatt.

“Hazudnék, ha azt mondanám, hogy teljesen elégedett vagyok a 2021-re felvázolt motorszabályokkal, mert ideális esetben az üvöltő, V10-es és V12-es szívómotorokat támogatnánk.”

“De meg tudom érteni az indoklást az általuk javasolt motorformulával kapcsolatban. Felelősen próbálnak cselekedni a költségekkel, a teljesítménnyel és a motorok hangjával kapcsolatban is.”