A szabályváltoztatás célja, hogy a magasabb, és emiatt nehezebb versenyzők ne kerüljenek hátrányba az alacsony és könnyű kollégáikkal szemben. 2019-től emiatt minimumsúlyt vezetnek be a versenyzőkre: az ülésükkel együtt el kell érniük a legalább 80 kilót.

Aki nem éri el a limitet, annak az ülése alá megfelelő mennyiségű ballasztot kell elhelyezni. Ezzel párhuzamosan az autók versenyzővel együtt mért minimumsúlyát is további 6 kilóval, 740-re emelik. Ebből következik, hogy versenyző nélkül az autóknak legalább 660 kilósnak kell lenniük.

A súlyprobléma a glória idei bevezetése miatt vált komollyá, mert ugyan az autók versenyzővel mért minimumsúlyát emelték, a szerkezet azonban a szükséges rögzítések és merevítések miatt nehezebb, mint amivel eredetileg számoltak.

A 734 kilót a magasabb pilóták éppen csak elérik, az állandó fogyókúra pedig egészségi kockázatot jelenthet. Az igazságosabb rendszerrel mindenki jól jár.