Fernando Alonso – versenyzői kvalitásai bizonyítására – szeretné megszerezni az autóversenyzés hármas koronáját, azaz az F1-es Monacói Nagydíj mellett az amerikai Indy 500 és a Le Mans-i 24 órás megnyerését.

A spanyol tavaly Indianapolisban próbálkozott – jól ment, de műszaki hiba miatt kiesett –, idén pedig Le Mans-nak futhat neki, ha jó tapasztalatokat szerez a január végi daytonai 24 óráson.

Alonso barátja, az F1-ben 2002-13 között versenyző, majd a hosszútávú versenyzésben (WEC) a Porsche színeiben világbajnoki címig jutó Mark Webber szerint a McLaren-pilótának nem kellene kevernie a két szakágat.

“Hiba, mert két teljesen különböző dologról van szó. Mindkettő komoly mentális energiát szív fel. A Forma-1-es versenyzés mellett bizonyos zavaró tényezők nem férnek bele. Úgy mondom ezt, hogy végigcsináltam pár WEC-szezont és Le Mans-t. Fernando helyében én nem próbálkoznék ezzel” – mondta az olasz Automoto.it-nek az ausztrál.

Webber szerint amúgy nem lenne nehéz Alonso számára az átállás, de az teljes embert kíván:

“Vagy rendesen csinálja a Le Mans-t, arra koncentrál, három hétig őrülten arra készül, arra koncentrál és nem foglalkozik a(z F1-es) szezon további részével, vagy azt kockáztatja, hogy rosszul jár. A Le Mans már napokkal a verseny előtt elkezdődik. Megyünk nappal, megyünk éjjel, ott a városi parádé, a megbeszélések a mérnökökkel, a futam felosztása a csapattársak között, hogyan kell váltani az autóban időveszteség nélkül stb. Nagyon komolyan ott kell lenni fejben, de azt hiszem, Alonso jól teszi, hogy a daytonai versenyen felméri, megéri-e ez az egész.”

Webber állításaira ellenérvként persze fel lehet hozni az akkor Force Indiá-s Nico Hülkenberget, aki 2015-ben az F1 mellett nyerte meg a Le Mans-i 24 órást a Porsche színeiben…

“Az övé egy F1-es középcsapat volt, ott egészen más a nyomás. Emellett a Le Mans élcsapatánál versenyzett, ami jelentősen megkönnyítette a dolgát” – mondta erre az egykori Minardi-, Jaguar-, Williams- és Red Bull-versenyző veterán.

Forrás: Fotó: Europress