A múlt hétvégi Amerikai Nagydíj, még pontosabban a futam leintése után a Max Verstappennek kanyarlevágásért kiosztott büntetés újra előtérbe helyezte a pálya-kiszélesítések, -levágások témáját, hiszen az austini hétvégén sokan csináltak ilyesmit, de csak egy esetből lett ügy.

Bár a holland büntetése a szabályok betűjével összhangban állt, Verstappennel együtt sokan felvetették, hogy mennyire következetlenül kezelték a versenyzők kanyarkiszélesítéseit és -levágásait.

“Ez nem a fegyelemről szól, szerintem tudjuk, hogy mit lehet és mit nem. De az FIA-sok semmit sem mondtak. Az első edzés első körétől mindenki kiszélesítette a kanyarokat és nem volt gond. Aztán ha nem mondanak semmit, szóba se kerül, akkor nyilván mindenki igyekszik a lehető leggyorsabban menni” – mondta a Red Bull-os csütörtökön.

“Szerintem nagyon egyszerű a megoldás: tegyenek füvet vagy sódert vagy akármit a pálya szélére és akkor nem lehet kimenni. Szuzukában nem is szokott gond lenni, ugye?” – tette hozzá.

 

A Force Indiá-s Sergio Perez is hasonlóan nyilatkozott:

“Előzőleg senki nem mondott nekünk semmit, nem volt iránymutatás. Az az eset (Verstappené) különleges volt. Erről… Egyértelmű iránymutatás kellene, hogy tényleg mit szabad és mit nem.”

“De általánosságban azt gondolom, hogy a pályák nagyon unalmasak lettek. Ha kimegy az ember, 100 méterre kiszélesítheti. Nem azt mondom, hogy húzzunk falat a pálya mellé, de azért lehetne jóval több kavicságy, hogy ha a pilóta hibázik, akkor fizessen is érte.”

F1: Kavicságyakat kérnek a pilóták 1

Kimi Räikkönent is megkérdezték a pályaelhagyásokról, ő is azt mondta, eleve meg kellene előzni a dolgot:

“Szerintem a fő probléma az, hogy a pályákon akkora bukóterek vannak. Ha a bukótéren is megvan a tapadás, akkor naná, hogy kimegyünk rá – ha lehetőségünk van rá, mindent kihasználunk, hogy a leggyorsabban mehessünk.”

“Amikor én kezdtem az F1-et, a pályákon kerékvetők és kavicságyak voltak, eszünkbe se jutott kimenni, de évről évre egyre több az aszfalt. Néhol ott a tilalom, más kanyarokban nincs. Amíg nem teszünk mindenhova kavicságyat, állandó sztori marad ez, ugyanúgy, mint mondjuk kék zászlók kérdése.”

A sauberes Pascal Wehrlein hozzátette: “Nem vagyok nagy rajongója a nagy bukótereknek és a magas kerékvetőknek, szóval én is inkább kavicságyat vagy füvet preferálnám. Könnyebbé tenné a dolgokat.”

Tavaly a Mexikói Nagydíjon is voltak kanyarlevágásos esetek: Lewis Hamilton a rajt után vágott át a 2-es kanyaron, később pedig a Sebastian Vettel elől menekülő Verstappen tette meg ugyanezt, amiért büntetést is kapott.

A levágások megakadályozására az idei évre módosítottak a pályán: 1-2. és a 2-3. kanyar közötti részekre 5 cm magas, 2 m hosszú narancs fekvőrendőröket telepítettek. A 8-as és 11-es kanyarba is hasonló eszközök kerültek, így az ott kifutók sem tudnak mások elé vágni, kénytelenek lesznek kerülővel, a versenyíven kívül visszatérni a pályára.