A Kanadai Nagydíjon a verseny végén elszenvedett motorhibája miatt hátrasorolással kezd majd Fernando Alonso a hétvégi Azerbajdzsáni Nagydíjon, pedig a Honda-motor gyengesége miatt amúgy is hátrányban lenne a McLaren Bakuban.

“Azt hiszem, a hátrányunk két és fél, három másodperc lesz az egyeneseken. Sajnálatos helyzet, mert ha tetejébe a mezőny végéről rajtolunk, nagyon nehéz hétvégénk lesz, mert az egyenesen nagyon nagy a hátrányunk, az idény egyik legnagyobbja” – mondta csütörtökön a spanyol.

“Stoffellel igyekszünk majd a lehető leggyorsabban vezetni, a csapat biztosan a lehető legjobban beállítja az autót, tökéletes stratégiánk, rajtjaink és bokszkiállásaink lesznek, ezen a hétvégén ennyit tehetünk.”

Alonso F1-es pályafutásának kezdete óta nem kezdett olyan rosszul szezont, mint idén, a szerződése 2017 végén lejár, így az sem lenne csoda, ha 16 idény után, 36 évesen búcsút intene a Forma-1-nek, de azt mondja, nem készül erre:

“Ha az ember nem versenyképes, minden frusztráló. Másrészt viszont nagyon tetszenek az új szabályok, az új autók, újra támadhatom a kanyarokat, és sosem éreztem még magam olyan jó formában, mint idén. Sosem volt még ekkora előnyöm a csapattársamhoz képest, mint az idei évben (az időmérők tekintetében), pedig olyan csapattársról van szó, aki az alacsonyabb kategóriákban mindig győzött. Szóval jó viszonyítási pontom van.”

F1: Alonso élete formájában, de 3 másodperces hátrányban 1

“Egyértelműen csúcsformában vagyok. Az eredmények ellenére is megvan a motivációm, éhezem a sikert, mert érzem, hogy a versenyzői pályám nagyon jó szakaszában vagyok.”

“Hogy miért? Az ember nagyon sok mindent tanul a pályafutása során. Ha a 10-15 évvel ezelőtti önmagam ellen versenyeznék, a gyorsaság nagyjából ugyanaz lenne, de a régi én itt-ott hibázna. Az ember néha túlhajtja, de ma már tudom, mikor kell nyomni és mikor érdemes egy kicsit konzervatívnak lenni. Tudom, mennyire precíznek kell lenni a bokszkiállásnál, ismerem a benzinspórolási módszereket, a rajtokat, az időmérős felkészülést, a gumimelegítést – nagyon sokat tanul az ember, amitől jobb versenyzővé válik.”

A kétszeres világbajnok hozzátette, hogy az idei Indy 500-as részvétel is jobb pilótává tette, a másik autó, másik kategória rég szunnyadó érzékeket ébresztett fel benne. Ugyanakkor kérdésre azt is elismerte, hogy a jövő évi visszatérése valószínűtlen.

F1: Alonso élete formájában, de 3 másodperces hátrányban 2