A Pirelli – szokásához híven – kínálata leglágyabb keverékeit, azaz a lágyat, szuperlágyat és ultralágyat szállítja a Monacói Nagydjíra, a csapatok többsége pedig a harmadikból, az ultralágyból spájzolt be, míg a lágyból Jenson Button kivételével mindenki csak a kötelező egy garnitúrát kérte a monte-carlói utcákra.

A Red Bull ausztrál pilótája, Daniel Ricciardo szerint a Pirelli idei kínálata egyszerűen túl kemény, Monacóra külön gumi kellene, mert “idén egy (ultralágy) szettel meg lehetne csinálni a futamot”.

“Beszéltünk már arról, hogy ideális esetben lágyabb gumik kellenének, de talán lehetne külön monacói gumi is. Az jó móka lenne. Persze ehhez tesztelés is kellene, meg minden. Mondani talán könnyebb, mint megcsinálni, de szerintem menő lenne egy monacói specifikáció. Ultra-ultra-ultralágy, amin mindenképp egynél több kiállást kellene csinálni” – magyarázta.

A Williams veteránja, Felipe Massa felvetette, hogy vasárnap elvileg akár az is lehetséges, hogy az első kör végén mindenki letudja a kötelező kerékcseréjét, aztán végigcsinálja a futamot további kiállás nélkül.

“Ha adódik rá lehetőség, mondjuk a biztonsági autó miatt, amivel nem veszít pozíciót az ember, akkor sokan meg fogják próbálni, ami nem tenne jót a versenynek” – utalt arra, hogy megegyező stratégiák mellett a szűk monacói pályán szinte garantált a pozíciócsere nélküli körmenet.

“Egy kiállás semmiképp sem jó. A legutóbbi megbeszélésen fel is vetettük Charlie-nak (Whiting, versenyigazgató), hogy Monacóban mindenkinek kétszer kellene cserélnie, úgy jó lehetne a verseny. Izgalmasabb lenne, lehetnének eltérő stratégiák, jobb lenne a show.”