A másfél héttel ezelőtti, silverstone-i filmezős shakedown után kedden az abu-dzabi teszten nyilvánosan is pályára küldték a Forma-1-be a McLaren kizárólagos partnereként visszatérő Honda motorjával szerelt MP4-29H/1X1-est, az autó azonban csak három kört teljesített.
Az elektronikai és üzemanyagrendszer hibái miatt elúszott tesztnap után a Honda motorsportfőnöke, Jaszuhisza Arai azt mondta, ez nem katasztrófa, idén a többiek is így kezdték a turbós V6-os hibridekkel.


“Az e heti teszt igazán csak az alapvető rendszerek ellenőrzéséről szól, mielőtt februárban nekiállnánk a valódi tesztelésnek. Amikor az év elején Jerezben jártam, láttam, hogy a csapatoknak milyen sok gondja akadt ezekkel a turbómotorokkal, ezért is akartuk elvégezni ezeket az ellenőrzéseket még a 2015-ös tesztidőszak előtt” – mondta, hozzátéve, hogy a most használt erőforrás még nem a végleges változat.
“A mai motor még fejlesztés alatt áll, nem a versenyre szánt változat, a terv szerint haladunk a tovább fejlesztésekkel. Lesz még pár lépcsőfok Ausztrália előtt. Közösen, egy csapatként dolgozunk, jól haladunk.”
A tesztpilóta Stoffel Vandoorne így értékelt a nap végén:
“Nyilván az egész a motor fokozatos felpörgetéséről szólt, szóval nem vittük még el a csúcsteljesítményig. Az várhatóan szerdán jön. Egyelőre nehéz lenne bármit is mondani, mert csak installációs köröket mentem és műszaki problémák is voltak.”
Honda: A többiek is így kezdték! 3


“Most eléggé el vagyunk maradva, természetesen három körnél többet terveztünk, de már tegnap este belefutottunk néhány problémába, így a délelőtt is elúszott. Minden kör számít, mert a mostani két nap után két hónapunk lesz ötletelni, szóval remélem, hogy holnap többet megyünk!”
Vandoorne hozzátette, hogy az erőforrás hangja tetszett neki: “Egy kicsit másképp szól (mint a Mercedes). Belülről kimondottan tetszetős. Nem tudom, hogy ez jelent-e valamit a teljesítményt illetően, de azt szokták mondani, hogy ami jó szól, az erős is.”
Szerdán sem jobb a helyzet, egyelőre nem sikerült érdemi munkát végezni az autóval, valamilyen megfoghatatlan elektronikai problémával küzdenek a garázsban. 
“Ilyenek ezek a fránya elektronikai alkatrészek. Mindent összerakunk, minden rendben, aztán egyszer csak nem működik a rendszer. Szétszedjük, minden elem rendben van külön-külön. Ma egy teljesen megfoghatatlan problémával van dolgunk. Reggel minden rendben volt, az autó leeresztve, indulásra kész, 8.45-kor beindítjuk a motort, új hiba. Nem tudjuk, mi az” – mondta a csapatfőnök, Eric Boullier.