Ugyan összességében Lewis Hamilton számára nem volt valami fényes az Olasz Nagydíj rajtja, de a Mercedes angolja egy dologgal azért meglepte az élesebb szemű megfigyelőket: a 2008-as bajnok lámpák kialvása után 5  századmásodperccel már nekilendült.
F1: Hamilton a büntetést kockáztatta Monzában 1
F1: Hamilton a büntetést kockáztatta Monzában 2

F1: Hamilton a büntetést kockáztatta Monzában

F1: Hamilton a büntetést kockáztatta Monzában

F1: Hamilton a büntetést kockáztatta Monzában 26
F1: Hamilton a büntetést kockáztatta Monzában 27
F1: Hamilton a büntetést kockáztatta Monzában 28
F1: Hamilton a büntetést kockáztatta Monzában 29
F1: Hamilton a büntetést kockáztatta Monzában 30
F1: Hamilton a büntetést kockáztatta Monzában 31
F1: Hamilton a büntetést kockáztatta Monzában 32
F1: Hamilton a büntetést kockáztatta Monzában 33
F1: Hamilton a büntetést kockáztatta Monzában 34
F1: Hamilton a büntetést kockáztatta Monzában 35
F1: Hamilton a büntetést kockáztatta Monzában 36
F1: Hamilton a büntetést kockáztatta Monzában 37
F1: Hamilton a büntetést kockáztatta Monzában 38
F1: Hamilton a büntetést kockáztatta Monzában 39
F1: Hamilton a büntetést kockáztatta Monzában 40
F1: Hamilton a büntetést kockáztatta Monzában 41
F1: Hamilton a büntetést kockáztatta Monzában 42
F1: Hamilton a büntetést kockáztatta Monzában 43
F1: Hamilton a büntetést kockáztatta Monzában 44
F1: Hamilton a büntetést kockáztatta Monzában 45
F1: Hamilton a büntetést kockáztatta Monzában 46
F1: Hamilton a büntetést kockáztatta Monzában 47
F1: Hamilton a büntetést kockáztatta Monzában 48
Fotó megosztása:
F1: Hamilton a büntetést kockáztatta Monzában 49


Ez viszont bőven alatta van az emberileg lehetséges minimumnak, a nemzetközi versenyeken a futószámoknál például már az egy tizedmásodpercen belüli nekilendülést is kiugrásnak könyvelik el.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) fejese, a Forma-1 versenyigazgatója, Charlie Whiting a német Auto Motor und Sportnak beszélt arról, hogy Hamilton rajtjáért miért nem osztottak ki kiugrásért járó bokszutca-áthajtásos büntetést:  
“Nálunk nem úgy van, mint az atlétikában. Mi úgy tekintünk erre, hogy aki rajtjel előtt reagál, az már eleve a büntetést kockáztatja. Azonban ha bejön, és épp a lámpák kialvásakor indul el, akkor szerencséje volt.”