Lewis Hamilton és a Mercedes elsőségével zárult a 2014-es Forma-1-es téli tesztszezon Bahreinben.  A csapatnak azért cseppet sem volt sima napja, a sebességváltó meghibásodása miatt délelőtt négy órát szereltek. Hamilton végül 69 kört ment, legjobbjával azonban hajszálnyival, két századmásodperccel elmaradt Felipe Massa szombati csúcsától.
A Williams ma a másodikként zárt: Valtteri Bottas 108 körrel a zárónap legaktívabbjaként, héttizedes hátránnyal végzett.
Fotó: Europress

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Összességében nagyon hektikus volt a vasárnap, a különböző leállások, meghibásodások miatt nyolcszor került elő a piros zászló, a megszakítások ellensúlyozására 25 perccel meg is toldották a napot, így pedig még az idei esti versenyre szánt pályavilágítást bekapcsolták, a szürkületben az F1-esek ismerkedhettek a néhány hét múlva rájuk váró körülményekkel. A nap során leállt a Mercedes, a Ferrari, a Red Bull, a Lotus (kétszer), a Force India, a Sauber és még az eddig bombabiztosan működő Williams is.
Fernando Alonso (3.) az utolsó napon megfutotta a Ferrari eddigi legjobb körét, de a Hamiltonhoz viszonyított másodperces hátrány erősíti azokat a feltételezéseket, miszerint a tempó tekintetében az F14 T messze lehet az élmezőnytől.
A Ferrarihoz hasonlóan a Force India és a Toro Rosso 74-74 körrel fejezte be a bahreini kiruccanást, míg a Sauber a szombati kényszerű tétlenség után elképesztően szorgalmas volt: a tegnapról visszahívott Adrian Sutil és az eredetileg mára beosztott Esteban Gutierrez együtt összesen 177(!) kört, bő három versenytávot tett meg.
A McLaren “kukázhatta” az utolsó napját, egy közelebbről meg nem nevezett hiba miatt csak 22 körig jutott Jenson Button, és a Lotus sorozatban negyedszerre is épp csak 30 kör fölé kapaszkodott, mielőtt a megint kigyulladó autó miatt véget ért az érdemi munka náluk.
Fotó: Europress

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Bár a Red Bullnál az első fékek meghibásodása miatt egyszer keresztbe állt Sebastian Vettel, a szombati nulla körhöz képest ragyogóan alakult a nap: a hatékonyabb hűtés érdekében szélesebb oldaldobozú, “hasasabb” RB10-es 77 kört hozott össze. Tegyük hozzá azért, hogy a címvédő végig nagyon óvatosan hajtott, nem vitte a határ közelébe az autót – ezt mutatja a legjobb köridő is. 
A Marussia makacs elektronikai problémák miatt “csak” 61 kört ment, azonban az eddig fő rivális, a Caterham hiába gyűjtött 106 kört, a zöld autó tempója 2,5 másodperccel volt gyengébb a legjobb körén.

Teszt, Bahrein, 2014.03.02.

 #  Pilóta  Csapat  Idő  Kör
 1.  L. Hamilton  Mercedes AMG  1:33,278  69
 2.  V. Bottas  Williams-Mercedes  1:33,987  108
 3.  F. Alonso  Ferrari  1:34,280  74
 4.  N. Hülkenberg  Force India-Mercedes  1:35,577  74
 5.  J-E. Vergne  Red Bull-Renault  1:35,701  74
 6.  A. Sutil  Sauber-Ferrari  1:36,467  91
 7.  M. Chilton  Marussia-Ferrari  1:36,835  61
 8.  E. Gutierrez  Sauber-Ferrari  1:37,303  86
 9.  S. Vettel  Red Bull-Renault  1:37,468  77
 10.  J. Button  McLaren-Mercedes  1:38,111  22
 11.  K. Kobajasi  Caterham-Renault  1:38,391  106
 12.  R. Grosjean  Lotus-Renault  1:39,302  32