A Toro Rosso 2014-es új pilótája, Danyiil Kvjat a hétvégi Amerikai Nagydíj első edzésén már pályaára lép a Forma-1-ben, miután sikerült megszereznie az F1-es “versenyjogsit”, az ún. szuperlicencet.
A 19 orosz tehetség az Abu-Dzabi Nagydíjon a GP3 idei bajnoka lett, és bár a szabályok furcsasága miatt ez az eredmény nem ér automatikusan szuperlicencet, biztos alapot jelentett ahhoz, hogy az előírt 300 km-nyi F1-es tesztvezetés után csak formaság legyen az engedély megszerzése.
2010 óta versenyez magasabb kategóriákban, az eredményekkel pedig nincs gond
2010 óta versenyez magasabb kategóriákban, az eredményekkel pedig nincs gond

F1: Versenyengedélyt kapott a Red Bull-tini

F1: Versenyengedélyt kapott a Red Bull-tini

2010 óta versenyez magasabb kategóriákban, az eredményekkel pedig nincs gond
Vajon követi példáját? Kvjat és Vettel
A Formula Renault kétliteres autói, valamint a GP3 után komoly lépcsőfok a Forma-1
F1: Versenyengedélyt kapott a Red Bull-tini 16
F1: Versenyengedélyt kapott a Red Bull-tini 17
F1: Versenyengedélyt kapott a Red Bull-tini 18
Érett, koncentrált, gyors, és a legjobb választás a csapat hosszú távú céljait nézve. Így szól a hivatalos álláspont, de ha jön egy orosz szponzor jövőre, akkor mindenki számára világossá válik a választás oka
F1: Versenyengedélyt kapott a Red Bull-tini 20
A Red Bull motorsport részlegének ura, Helmut Marko felel az energiaital gyártó pilótakeltetőjéért, nála csak a legjobbak rúghatnak labdába
F1: Versenyengedélyt kapott a Red Bull-tini 22
Fotó megosztása:
F1: Versenyengedélyt kapott a Red Bull-tini 23


Kvjat még múlt szerdán az olaszországi Misanóban teljesítette a szükséges távot – pontosabban összesen 102 kört, 402 kilométert – a Toro Rosso 2011-es gépével, egy STR6-ossal.
 
“Fontos volt, hogy meglegyen a 300 kilométer, szóval megcsináltuk. Nem is tudom pontosan, melyik autó volt, nyilván nem az idei, amit a nyáron Silverstone-ban vezethettem, de azért eléggé hasonló. A viszonylag stabil szabályok miatt a gép alapvetően nem sokat változott az elmúlt 2-3 évben. Nyilván jövőre nagy változások lesznek.”
A tervek szerint Kvjat Austinban leendő csapattársa, Jean-Eric Vergne autóját kapja az első edzésen, Brazíliában pedig a jövőre a Red Bullhoz előlépő Daniel Ricciardo járgányát vezeti majd.
“Azt hiszem, a csapat csütörtökön véglegesíti majd a programot. Mivel manapság nem nagyon lehet aktuális autóval tesztelni, minden egyes edzéskör számít majd, tehát igyekszem a lehető legtöbbet vezetni, a mérnököket a lehető legjobb visszajelzésekkel ellátni és megtanulni a pályákat.”