Az egykori csapatfőnök, Giancarlo Minardi a Sebastian Vettel fölényes győzelmét hozó Szingapúri Nagydíj után állt elő azzal, hogy a Red Bull annyira jól ment, mintha kipörgésgátló lenne az autóban.
A kipörgésgátlós felvetést nem sokan vették komolyan, az F1-es körökben inkább arról beszéltek, hogy a motorvezérlés elmés használatával fordítják előnyükre a kipufogógázokat a Red Bullnál, a még frissebb elméletek szerint pedig a KERS és a hátsó felfüggesztés összehangolásával érték el az elképesztően jó tapadást.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) leszögezte, hogy ők semmilyen szabálytalanságot sem találtak eddig a Red Bullnál, és jó néhány rivális is elvetette a csalás lehetőségét. Most újabb szakemberek nyilatkoztak hasonlóan.
A motorszállító Renault egyik brazil mérnöke, Ricardo Penteado az O Estado de S.Paulónak nyilatkozott:
F1: Badarság a Red Bull-csalás 1
F1: Badarság a Red Bull-csalás 2

F1: Badarság a Red Bull-csalás

F1: Badarság a Red Bull-csalás

F1: Badarság a Red Bull-csalás 34
F1: Badarság a Red Bull-csalás 35
F1: Badarság a Red Bull-csalás 36
F1: Badarság a Red Bull-csalás 37
F1: Badarság a Red Bull-csalás 38
F1: Badarság a Red Bull-csalás 39
F1: Badarság a Red Bull-csalás 40
F1: Badarság a Red Bull-csalás 41
F1: Badarság a Red Bull-csalás 42
F1: Badarság a Red Bull-csalás 43
F1: Badarság a Red Bull-csalás 44
F1: Badarság a Red Bull-csalás 45
F1: Badarság a Red Bull-csalás 46
F1: Badarság a Red Bull-csalás 47
F1: Badarság a Red Bull-csalás 48
F1: Badarság a Red Bull-csalás 49
F1: Badarság a Red Bull-csalás 50
F1: Badarság a Red Bull-csalás 51
F1: Badarság a Red Bull-csalás 52
F1: Badarság a Red Bull-csalás 53
F1: Badarság a Red Bull-csalás 54
F1: Badarság a Red Bull-csalás 55
F1: Badarság a Red Bull-csalás 56
F1: Badarság a Red Bull-csalás 57
F1: Badarság a Red Bull-csalás 58
F1: Badarság a Red Bull-csalás 59
F1: Badarság a Red Bull-csalás 60
F1: Badarság a Red Bull-csalás 61
F1: Badarság a Red Bull-csalás 62
F1: Badarság a Red Bull-csalás 63
F1: Badarság a Red Bull-csalás 64
Fotó megosztása:
F1: Badarság a Red Bull-csalás 65


“Az FIA mindent ellenőriz. A központi elektronikai vezérlőegységet (ECU) egyenesen az FIA osztja ki, így a rajta szereplő programok mind megfelelnek a szabályoknak. Ostobaság lenne csalással próbálkozni. Hitelüket vesztenék, a csapatot kizárnák, egyszerűen nincs értelme.”
A jelenleg szintén Renault-motorokat használó Williams egyik névtelenül nyilatkozó mérnöke szintén nem tudja elképzelni egykori munkatársáról, Adrian Newey-ról, hogy csaláshoz folyamodna: 
“Nagyon jól ismerem a tervezőjüket. Newey egy egész stábot alkalmaz arra, hogy a szabályok minden területét átfésüljék, minden lehetőséget kihasználva a további gyorsulás érdekében. Szerintem egyszerűen ennek az eredményét látjuk most.”
Az elismert Forma-1-es műszaki illusztrátor és technikai szakértő, Giorgio Piola úgy véli, Newey-ék szimplán sokkal komolyabban felkészültek a Magyar Nagydíjtól bevezetett új Pirelli-gumikra:
“A győzelmi sorozatot kezdő, Spában pályára küldött Newey-autó jelentősen különbözött a korábbitól. A szárnyak, a padlólemez, a kipufogógázok használata – az RB9-es új változatát az új Pirelli-gumik köré tervezték. Az új gumik nagyban különböznek a régiektől, azonban a többi csapat csak kisebb módosításokat végzett az autókon.”