Minden ember életútja valamikor elérkezik arra a pontra, amikor számot kell adnia addigi munkájáról, tetteiről, helyes- vagy helytelen döntéseiről. Minden ember elérkezik ahhoz a ponthoz, amikor jól megérdemelt nyugdíjas éveit elkezdheti. A búcsú pillanata mindig fáj, főleg, ha 27 év minden örömét, gondját kell hirtelen emlékké alakítani. Morvai Károly neve immár végérvényesen összeforrt a Hungaroring nevével: a legutóbbi húsz éven keresztül pályaigazgatóként dolgozó szakember az első kapavágások után szerződött le a Forma-1 hazai bölcsőjébe. 
Nyugdíjba vonulásával sem szakad el a mogyoródi pályától, hiszen tanácsadóként továbbra is igényt tartanak a munkájára. Sosem vehetik már el tőle a legszebb emlékpillanatokat, az ereklyeként őrzött 1986-os verseny eredeti plakátját. Ő megismerhette Ayrton Sennát, az embert, és az első hazai nagydíj előtt vendégül láthatta kedvenc zenekarát, a Queent a Hungaroringen.
Amikor eljött a pillanat, amikor eldöntötte, vége, mit gondolt az elmúlt huszonhét évről?
Morvai Károly: Bevallom, ezelőtt sohasem gondoltam arra, hogy nem maradhatok örökké fiatal, és egyszer életemben, eddigi munkámban, a korom miatt, majd gyökeres változás áll be. Nehéz ezt most feldolgoznom, mivel igen hosszú időn át, más életritmushoz szoktam. Elárulhatom, noha ezt soha senkinek nem árultam el, az elmúlt huszonhét év a Hungaroringen, egy általam előre eltervezett “forgatókönyv” szerint zajlott, amelyben attól igen kevés eltéréssel, szinte minden általam célul kitűzött, és jónak ítélt elképzelésemet sikerült megvalósítanom.
Ez az időszak a munkában töltött életének több mint a fele. Sikeres számítógépes szakemberként miért váltott egy akkor még sokak által igencsak bizonytalannak tartott munkára?
A Hungaroringen vállalt munkám előtt tizennégy esztendőn keresztül dolgoztam az Elektronikus Mérőkészülékek Gyárában, ahol mikrohullámú berendezésektől kezdve, a különféle analóg és digitális mérőműszerek gyártásán át több processzoros számítógépek gyártásáig, számtalan szakterületen tevékenykedtem, mint végbemérő. Ekkor a magánéletemben változás állt be, elváltam, és a fiamat egyedül neveltem tovább, ezért úgy éreztem, váltanom kell. Nagyon bíztam, és hittem a Hungaroringen hosszú ideig tartó munkalehetőségben, ezért a versenypályához közel, szüleim lakóhelyén, Mogyoródon építettem fel házamat, ahol 1993-óta is lakom. Nemrég gondoltam végig, hogy alkalmazottként és vezetőként én vagyok az egyetlen a Hungaroringen 2013-ban, aki az első kapavágás óta itt dolgozik.
Immáron húsz esztendeje Ön a Hungaroring pályaigazgatója. Milyen feladatok irányítása tartozott a munkakörébe?
Több olyan, a versenypálya fejlesztésében, a Forma-1 viszonylatában, az FIA által is elismert technikai megoldás tervezésében és megvalósításában sikerült tevékenyen közreműködnöm. Ilyen volt például a zártláncú sportszakmai kamerarendszer pályázati kiírása 2003-ban, a bokszutca falán lévő polikarbonát védőfal jelenlegi kialakítása, az aszfaltburkolat mellett elhelyezett műfű megfelelő, biztonságos alkalmazása a versenypályán, vagy a sajtó- és fotós területek egyedi kivitelű, mai napig használt, munkaasztalainak megtervezése és kialakítása. De az összes kisebb-nagyobb átalakítás vagy felújítás esetén is meghatározó, irányító szerepet kellett vállalnom.
Munkássága tehát éppen egyidős az F1-es Magyar Nagydíjjal. Az elmúlt majd három évtized alatt valamennyi sportágban szerepet vállaló klasszissal megismerkedhetett. Kinek az emléke hagyott a legmaradandóbb nyomot Önben?
Sosem kerestem a versenyzőkkel a kapcsolatot, a beosztásomnál fogva ezt nem tartottam helyén valónak. Nem kértem és nem is gyűjtöttem relikviákat tőlük, igaz, ha kaptam valakitől valamilyen kis emléket, azt szeretettel elfogadtam. Számomra egyébként a leginkább egy olyan versenyzőről maradt meg a legszebb emlék, akiről a legtöbben azt állították, hogy beképzelt, senkivel sem beszélő sportoló. Nos, én ismertem Ayrton Sennát, az embert is, aki ugyan már a sportág egyik legnagyobb klasszisa volt, de még véletlenül sem illettek rá a fentebb említett jelzők. Egy futam előtti tesztre érkezett a pályára, és amikor kiszállt a taxiból egy pólóban és farmerben, bárkivel váltott néhány szót, aki csak odament hozzá. Mosolygott, a szurkolókhoz mindig türelmes és készséges volt, a gyerekeket imádta. Visszautasított minden kifejezetten sztároknak járó kivételezést, és az uzsonnáját a depó sarkában, a földön ülve fogyasztotta el, miközben a szerelőivel beszélgetett. Ugyancsak maradandó élmény volt számomra, amikor 1986. július 26-án kedvenc zenekarom, a Queen tagjai kijöttek a Hungaroringre, és gyermeki örömmel gokartoztak nálunk a másnapi koncert előtt. Sajnos egyedül Freddie Mercury nem jött ki a csapattal, mint utólag kiderült, akkor már súlyos beteg volt.
Noha az imént mondta, hogy nem egy relikviagyűjtő, ám csak van egy olyan tárgy, amire ránéz, azonnal a Hungaroring jut az eszébe?
Ugyan ebben nem vagyok biztos, de gyanítom, már csak nekem van meg az 1986-os I. Magyar Nagydíj eredeti plakátja. Örök emlék ez, amitől sosem válok meg, holott rengetegen, többek között Gerstl Péter is ajánlatot tett. Ennyi jár nekem a huszonhét évért cserébe.
Teljesen elvágta a köldökzsinórt, vagy azért vissza-visszatér a Hungaroringre?
Sosem lennék arra képes, hogy elfelejtsem a Hungaroringet, így nagyon örültem a felkérésnek, miszerint tanácsadóként továbbra is számítanak a munkámra, szakértelmemre. Ez a gesztus mindennél fontosabb volt a számomra. Ugyanis bevallottan életem legszebb éveit tölthettem el itt, és a PÁLYA már a szerves részemmé vált.
Nagyon sajnálja egyik legbelsőbb munkatársának, Morvai Károlynak a nyugdíjba vonulását Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, ám annak kifejezetten örül, hogy tanácsadóként továbbra is számíthat a volt pályaigazgató munkájára.
“Ha valaki, hát Morvai Károly mindent tudott a Hungaroringről, hisz tényleg az egyetlen a kollégáim közül, aki szinte az első kapavágástól itt dolgozik, és a feladatát az elmúlt huszonhét évben egyformán a legmagasabb szinten látta el. Amennyire sajnáltam, hogy a nyugdíjas évek mellett döntött, annyira örültem annak, hogy elfogadta a felkérésünket, és tanácsadóként továbbra is segíti a munkánkat. Sokat nem élvezheti a pihenés óráit, ugyanis a hét második felében már ő is részt vesz azon a megbeszélésen, amelyen arról egyeztetünk, hogy a 2016-ban lejáró szerződés megújításához feltételül szabott átépítéshez beadott három koncepció közül melyikre voksoljunk. Annyit elárulhatok, hogy a három verzióból kettő költséges és a terepviszonyok miatt meglehetősen nehezen lenne megvalósítható. A kivitelezésre az idei szezon végétől 2014. július végéig tartó időszak áll majd rendelkezésre, és emellett meg kell oldanunk majd a pálya teljes újraaszfaltozását, a tízes bukótér felújítását és átalakítását, valamint a szegélykövek és a vízelvezető rendszerek cseréjét. A nagy átépítés, felújítás első fejezeteként az Ambulancia új épülete az idei főszezon kezdetére elkészül” – fogalmazott Gyulay Zsolt.