Már tavaly október közepén tudni lehetett, hogy az év elején versenyzővé előléptetett Nico Hülkenberg 2012 végén elhagyja a Force Indiát, a Saubernél folytatja a pályafutását. 
A silverstone-i alakulat nem jelentette be azonnal, kit ültet a 2013-ban is maradó Paul di Resta helyére, ami akkor érthetőnek is tűnt, hiszen számtalan pilóta – Kobajasi Kamui, Bruno Senna, Heikki Kovalainen, Jaime Alguersuari, Sebastien Buemi – volt a piacon a házon belüli jelöltek, a tesztelő Jules Bianchi és a 2011 végén elküldött, de visszahívható Adrian Sutil mellett.    
2013 elejére már arról szóltak a hírek, hogy csak Bianchi és Sutil maradt esélyes, de szerződtetésről még mindig nem hallani. A hétvégén az általában jól értesült francia szakíró, Jean-Louis Moncet arról tudósított, hogy Bianchi lehet a befutó, miután a csapat a 2014-re a Ferrari-erőforrásokra való váltásra készül, a motorüzlet keretében pedig a francia pilóta versenyülésbe ültetéséről is tárgyalnak.
A Felipe Massa gokartversnyét megnyerő Bianchi vasárnap azt mondta, egyelőre várja a fejleményeket. A gálafutamon szintén részt vevő Bruno Senna is megszólalt, a Williamstől ejtett brazil arról beszélt, hogy még mindkét szabad hellyel rendelkező csapattal tárgyal, így a Caterham mellett a Force Indiánál is esélyes. 
Paul di Resta mindenesetre nem örül a helyzetnek, nem érti az időhúzást.
“Meglep, hogy még mindig nincs döntés. De csapatnál azt mondták, időben belejelentik majd a folytatást, ezt pedig tiszteletben kell tartanom” – mondta a harmadik F1-es idényét kezdő skót.  
A kérdésre, hogy a maga szempontjából van-e jelentősége annak, mikor tudja meg, kivel kell dolgoznia, di Resta így felelt:
“Tulajdonképpen igen. Bár végső soron én tudom a saját dolgomat, a saját céljaimra koncentrálok, legyen szó az időbeosztásomról, az útitervemről, a mérnökökkel való munkáról. Én ismerem a csapatomat, ismerem a szerelőimet. Néhány új ember is van, velük még erősebbek leszünk.”
Míg az év első felében di Resta és Hülkenberg fej-fej mellett haladtak az eredményeket illetően, az utolsó harmadban a német felpörgött, míg a skót hat futamon csak egyszer szerzett pontot, az évet pedig egy balesettel zárta a Brazil Nagydíjon. A február 5-én az első teszttel induló új évben nagyon igyekszik majd maga mögött hagyni a múlt szezont. 
“Valamiért semmi sem alakult jól az idény végén. Az emberben mindig erősebben él a szezon vége, mint a kezdete, és ott van a balesetem is… Voltak jó versenyeim, néha megvolt a tempóm, de valamiért nem mentek a dolgok.”
“Volt már ilyen időszakom, ilyenkor fel kell szívni magunkat, és előbb-utóbb kimászunk belőle. Remélhetőleg már idén. Nyilván amikor valami rosszul sül el, szeretnénk mihamarabb visszaülni az autóba, már a következő héten, de most itt a szünet. Annyi biztos, hogy nagyon várom már, hogy újra az autóban üljek a február 1-jei bemutatón és aztán pár nappal később a teszten!”