A Pirelli 2011-ben váltotta a Forma-1 kizárólagos gumiszállítójaként a 2010 végén kiszállt Bridgestone-t. Bár sok kritika is érte az olasz céget, alapvetően sikerrel végrehajtotta, amire kérték: felpörgette, megbolondította a versenyeket. 
A gyártó szerződése 2013 végéig él, az esetleges hosszabbítás hivatalos határideje jövő június, de a Pirelli motorsportfőnöke nem titkolja, hogy az autókra vonatkozó 2014-es radikális szabályváltozások miatt ők is minél előbb szeretnének biztosat tudni a jövőről.
“A határidő jövő június, de nagyon örülnénk a korábbi döntésnek. Jó lenne időben tudni, ha 3-400 embernek új munkát kell keresnünk. Megkezdjük a tárgyalásokat, hogy kiderüljön, mit is szeretnének az F1-ben. Gumigyártói szempontból az autók drasztikusan átalakulnak 2014-re, hirtelen nagyon nagy változások lesznek” – mondta Paul Hembery az Autosportnak. 
A kérdésre, hogy milyen terveik vannak a tesztelésre, a gumifőnök tömören ennyit válaszolt: “Előbb szerződés kellene, most nincs mit tesztelni.”
Idén felröppent, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt szeretné visszacsalogatni a Forma-1-ből 2006 végén kiszállt Michelint, de a francia cégről nyár óta nem lehetett hallani.