Míg a Williams futamot nyert, a Sauber pedig három dobogót is gyűjtött már, a tavaly mindkét alakulatot verő Force Indiának ilyesmi még nem jött össze idén. A silverstone-i csapat Belgiumban Nico Hülkenbergnek, két hete Szingapúrban pedig Paul di Restának köszönhetően hozott egy-egy 4. helyet, de a tulajdonos-főnök Vijay Mallya természetesen többre vágyik.

“Ahogy már korábban is mondtam, a szerencse egy kicsit kerül minket. Remélhetőleg végre mellénk áll majd, mert az autó tempója már bizonyított. Három versenyen belül kétszer végeztünk a negyedik helyen, kicsit sokszor jut nekünk a koszorúslány szerepe. Paul nagyszerűen versenyezett, 12 pontot hozott. Nem rossz 75 ponttal állni az idénynek ezen a pontján!”

A 75 pont valóban nem rossz, de ahhoz, hogy a Force India ismételni tudja a tavalyi 6. helyezését, még több kellene, hiszen jelenleg a Sauber 101 ponttal áll előttük. Az indiai szerint semmi sem kizárt, igaz, Japántól tart egy kicsit.

“Emlékszem, amikor 2010-ben a Williams egyetlen ponttal előzött meg minket az utolsó versenyen, szóval nincs vége, amíg vége nincs! Továbbra is remélem, hogy sikerülni fog, egy jó dobogós helyezés azonnal eltüntetheti a Sauber előnyét. Minden azon múlik, milyen erősek lesznek az ellenfeleink az utolsó hat futamon – mi mindenesetre lendületben vagyunk!”

“Szuzuka hagyományosan nem a legjobb pályánk, de remélhetőleg, ezúttal elő tud majd húzni valamit a csapat! Azt hiszem, idén elég jók voltunk minden pályán, szóval csendesen bizakodunk, hogy jól sikerülhet a hétvége. Én nagyon remélem, hogy Japánban és Koreában is elő tudjuk varázsolni a nyulat a kalapból és növelhetjük a pontjaink számát!”

Paul di Resta a szingapúri 4. hely után Szuzukában is szeretné megőrizni a lendületet, a japán pályán a beállításokban látja a fő kihívást.

“Azt hiszem, Szingapúrban sokat tanultunk arról, hogyan kell a legtöbbet kihozni az autóból, a cél természetesen az ottani futam végén mutatott forma ismétlése. Ha menni fog, megmarad a lendület. Szuzukában az aerodinamika a kulcs, igazán próbára teszi az autót. A kanyarok miatt nagyon technikás is, jól kell irányt váltani. A tökéletes egyensúly megtalálása nem könnyű, mert a pálya fele egyenesekből áll, kell a tempó, de a leszorítóerő is a gyors kanyarokban. A gumi is eléggé kophat, semleges autó kell a versenyre.”

Nico Hülkenberg eddig egy Japán Nagydíjon indult, de nem jutott messzire, hiába az egyik kedvenc pályája a szuzukai.

“A 2010-es williamses futamom nem volt túl emlékezetes, hiszen már az első kanyar előtt kiestem. Igazán kár, mert nagyon szeretem a pályát, például az S-kanyarokat, nagyszerű élmény F1-esben ülve. Egyértelműen az egyik kedvenc pályám. Nehéz és technikás, jól kiegyensúlyozott autó kell a jó kör összehozásához. Technikás, kell a jó ritmus, mert ha egy kanyart elrontasz, akkor oda az egész kör üteme. Mostanában egész jól lendületbe jött a csapat, ezt szeretném továbbvinni, a cél, hogy rendszeresen hozzuk a pontokat.”