Michael Schumacher 2011 után idén is kiesett a szingapúri Nagydíjról, méghozzá igen hasonló körülmények között, mint egy éve: megint hátulról rohant bele valakibe. Az áldozat most a Toro Rossó-s Jean-Eric Vergne volt, az eredmény pedig egy tízhelyes rajtbüntetés a németnek a Japán Nagydíjra.

Schumacher a kiesést követően azt mondta, ő a szokásos módon fékezett, de az autó nem lassult úgy, ahogy kellett volna, a csapatnál azonban nem álltak ki mellette egyértelműen, nem mondták ki, hogy biztosan műszaki hibáról volt szó.

“Michael versenye is jól ment a kiesését okozó incidensig. A körülmények szokatlan egybeeséséről volt szó, alaposan meg kell vizsgálnunk az adatokat, hogy megtaláljuk a baleset okát” – mondta diplomatikusan a csapatfőnök, Ross Brawn.

Az óvatosságnak van is alapja, ugyanis Schumi nem először bakizik féktávon. Idén Barcelonában már kilökte Bruno Sennát a célegyenes végén – akkor még csak öt rajthellyel bűnhődött.

Verseny kívül is volt fékezési hibája, a Magyar Nagydíj esős második szabadedzésén simán a gumifalnak ment, és utólag szintén nem tudott épkézláb magyarázatot adni, azt mondta, nem aquaplanningről vagy műszaki hibáról volt szó, egyszerűen valamiért nem ment a lassulás.

Ahogy már említettük, a 2011-es Szingapúri Nagydíjon is “kiütéssel” távozott, egy éve a sauberes Sergio Perez autójára futott rá féktávon, műszaki hibáról szó sem volt, klasszikus “benézés” történt.

Három hónappal azelőtt a Brit Nagydíjon a másik Saubernek is adott, a nedves pályán szintén rosszul mérte fel a távolságot, Kobajasi Kamui autójára futott rá.

Vajon a véletlenek szerencsétlen összejátszásáról van szó, vagy a 43 éves veterán reflexei kopnak lassan, de biztosan, esetleg a térérzékelése nem olyan éles már, mint fénykorában? Választ talán csak ő maga tudja…

Schumi mercedeses szerződése az év végén lejár, egyelőre nem tudni, marad-e, döntést októberre ígért a hétszeres bajnok.

F1: Schumi nem tud fékezni? 2