A Ferrari schumacheri aranykorának egy főszereplője volt Ross Brawn, aki technikai főnöki szerepe mellett a versenystratégiai döntések felelőse is volt, igazi zseninek számított ezen a téren.

A páros immár harmadik éve újra együtt dolgozik a Mercedesnél, de csapatfőnökként Brawn ma már nem irányítja a stratégiát közvetlenül, helyette James Volwes felel azért, hogy Michael Schumacher és Nico Rosberg a lehető legjobbkor legyen a legjobb helyen a pályán vagy a bokszban.

“Van egy nagyon jó emberünk a stratégiákra, aki azért nekem is elmondja az elképzeléseket, hogy véleményezzem. Néha a tapasztalatom segítségével más szempontokat is felvetek, de James nagyon jól dolgozik, igazán ritkán bírálom felül” – szögezte le a csapatfőnök a finn MTV3-nak.

Persze a Mercedesnél – legalábbis Schumacher esetében – idén nem is a stratégia a gond, sokkal inkább a műszaki háttér, a minőség-ellenőrzés. A hétszeres bajnok veterán idei hét futamából mindössze kettőt fejezett be, a maradék ötből három esetben az autóval volt probléma és ugyanez volt a helyzet jó néhány időmérőn is.

Az élénkebb fantáziájú nézők között már felmerült, hogy ilyen pechsorozat nem lehet véletlen, a csapat talán szándékosan ad rosszabb autót Schuminak, de ez Brawn kerek perec cáfolta.

“A ferraris éveinkben pont az ellenkezőjét mondogatták, azt, hogy Michaelnek kedvezünk és a csapattársai gyengébb csomagot kapnak. Természetesen ez nonszensz. A csapat mindig igyekszik mindkét pilótának ugyanazt adni. Ha sorozatosan csak az egyiküknél vannak hibák, az csakis a sors keze” – állította az Auto Motor und Sportnak.

A Bildnek nyilatkozva Brawn fogadkozott, hogy minden erejükkel a megbízhatóság javításán lesznek:

“A célunk mindig a nullás hibaráta, a teljes megbízhatóság. Ezt hoztuk is Nico autójával a futamokon, de Michaelnél egyelőre nem. A lehető legnagyobb erővel dolgozunk ezen. Nem Michaelen múlik, csakis a mi felelősségünk, műszaki oldalról. Megvizsgáljuk az autót, azonosítjuk a hibákat és megtesszük a megfelelő lépést. Az egyetlen logikus lehetőség a higgadt mérnöki hozzáállás és a folyamatos munka. Ez az elsődleges prioritásunk”


“Alapos megfontoltsággal kell azonosítanunk minden egyes problémát, módszeresen kell kezelnünk őket. Vigyáznunk kell, hogy a javítással ne teremtsünk újabb problémákat! Nincs varázsszer, amivel egy csapásra megoldhatunk mindent. Nico idén az összes kört teljesítette eddig, a csapat hagyományosan jó megbízhatósággal dolgozott korábban – most magától értetődően reagálnunk kell, éjt nappallá téve, heti hét napban, mindent bele kell adnunk a hibák kijavításába.”

A Montrealban a DRS meghibásodása miatt kieső Schumacher sem foglalkozik az összeesküvés-elméletekkel, továbbra is hisz a csapatban.

“Szeretném újra hangsúlyozni, hogy a Forma-1-es autók mind prototípusok, több száz alkatrészük készül egyedileg. Számomra teljesen érthető, hogy időnként elromlik ez-az. Természetesen elkeserítő volt a montreali eset, de nem borulok ki, nem vesztem el a csapatba vetett hitemet. Továbbra is hiszem, hogy a Mercedesszel közösen még elérünk majd valami különlegeset!” – írta hivatalos oldalán a hétszeres bajnok.

“Felesleges lenne bárkit is hibáztatni, a szerencsétlen történések is hozzátartoznak az autóversenyzéshez. Sőt, meggyőződésem, hogy a csapattagok sokkal nehezebben élik ezt meg, mint én. Ezért is ültem le a mérnökeimmel rögtön a kiesés után, hogy megbeszéljük, hogyan tovább a következő futamot megelőző időben” – folytatta.