A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) idén először két helyen, a célegyenesben, illetve a hajtűkanyar utáni Casino-egyenesben is engedélyezte az előzést segítő hátsó szárny használatát. A McLaren technikai vezetője, Paddy Lowe azonban nincs meggyőződve arról, hogy emiatt több végleges pozíciócserét láthatunk a montreali futamon.

“Ezt [az előzési zónát] az FIA azért találta ki, hogy elősegítse az előzéseket, de csak most először használhatjuk két helyen is a pályán. Hogy ez valóban segíteni fogja-e a pozíciócseréket, az majd elválik. A mi elemzésünk szerint – ami, bevallom, nem terjedt ki mindenre – ez nem fog kifejezetten segíteni. A DRS előnyeit főként a hátsó egyenesben fogjuk tudni kihasználni, a második egyenesben [célegyenes] viszont már csak motorerővel lehet előzni” – véli Lowe.

“Elméletileg úgy áll a dolog, hogy ha valaki az első egyenesben előzött, már nem használhatja a DRS-t a második egyenesben, viszont akit megelőzött, ő igen. Akkor is, ha a gyorsabb autó közben nagyobb előnyre tett szert. Meg kell várnunk, hogyan adja majd ki magát a valóságban” – elemzett a McLaren szakembere.