A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a múlt héten jelentette be, hogy 2011-től újra életbe lépteti a 2003-ra ejtett ún. 107 százalékos szabályt, azaz a futamokra csakis az kvalifikál, aki a Q1-ben mért legjobb köridő 107 százalékán belül teljesít.

Bár az idén eddig az újonc Hispania volt a leglassabb – Bahreinben és Malajziában mindkettő, Barcelonában és Montrealban pedig egy-egy pilótájuk búcsúzott volna a 107 százalékos szabállyal -, a csapat technikai főnöke, Geoff Willis akár 105 százalékra is levinné a küszöböt.

“Igen, egy versenyen nekünk is gondot jelentett volna ez, de F1-es mérnöki szempontból a határt 7 százalék helyett inkább 5 százalékban kellene megszabni. Elvárható, hogy a Forma-1-ben a csapatok hozzanak egy bizonyos szintet. Természetesen a jelenlegi helyzetünkben még nekünk is kényelmetlen lenne egy kicsit a 105 százalék, a későbbiekben nem lepne meg” – mondta a mérnök.  

Nagyon valószínű egyébként, hogy az idei három újonc csapatot jövőre már nem fenyegetné sem a 107, sem a 105 százalékos szabály, azonban az idei tapasztalatok alapján a 2011-ben érkező 13. csapat számára akár problémát is jelenthet majd a rendelkezés.