Óriási sikert könyvelhet el a McLaren a Hungaroringen: az év eleje óta vergődő alakulat Lewis Hamiltonnak köszönhetően ugyanis megnyerte a Magyar Nagydíjat. Az angol a tavalyi Brazil Nagydíj óta először nyert, a magyar pályán pedig 2007 után második alkalommal győzhetett. Hamilton mai diadala egyben az első alkalom, hogy egy KERS-szel felszerelt autó futamot nyert. A Ferrarinál szintén örülhetnek, ugyanis a második helyen Kimi Räikkönen ért célba. A harmadik Mark Webber lett a Red Bull-lal.


A futam izgalmasan kezdődött, a rajtnál hatalmas helyezkedés folyt. Alonso simán elment, de KERS-szel felszerelt Hamilton és Räikkönen a két Red Bull közé ugrott, az első kanyarban a  mclarenes még Webberrel is küzdött a második helyért, de akkor még megvédte az ausztrál a pozícióját, csapattársa viszont rosszul járt: Räikkönen Ferrarija megütötte a bal első kerekét, így a finn mellett Rosberg és Kovalainen is elment mellette.

Hamilton a 3. kör kezdetén elment Webber mellett is, és a gumikopás miatt egyre inkább küszködő Alonso üldözésébe kezdett. A spanyol végül a tervezettnél is korábban, a 11. körben állt ki az első kerékcserére, de a történelem ebben az esetben is ismételte önmagát: a Renault-nál ugyanis nem végeztek tökéletes munkát, a jobb első kereket nem rögzítették megfelelően a kiengedés előtt, ugyanúgy, mint 2006-ban. A kétszeres bajnok néhány kanyar után előbb a kerékborító tárcsát hagyta el, majd magát a kereket is. Három keréken még visszatért a bokszba, de néhány kör után végleg kiállni kényszerült.


A 20. körben Räikkönen és Webber egyszerre állt ki, de a Red Bullnál nem ment tökéletesen a bokszutcai munka, így a ferraris egy pillanatnyi kakaskodás után végül az ausztrált megelőzve tért vissza a pályára.

A kiállás után a pályán még a toyotás Timo Glock – és egy kanyar erejéig Nico Rosberg –  is megelőzte Webbert. A Red Bull kínjait tovább növelte, hogy négy körrel később Vettel autója elkezdte megadni magát, majd a 30.körben végleg fel kellett adnia a versenyt a rajtnál történt lökdösődésben megsérült felfüggesztés miatt.

Ezután a futam már viszonylag eseménytelenül telt, mindössze a köridőkről és a bokszkiállásokról lehetett spekulálni, de meglepetések nem igen történtek.


Button végig szenvedett, a bajnoki éllovas a futam közben már a csapatrádión kérdezgette hitetlenkedve, hogy is lehetnek ilyen rosszak. Ezzel együtt végül a hetedik helyen ért célba, ami azt jelenti, hogy az előle kieső Alonso és Vettel jelentette előnyt sem tudta kihasználni, ezt számításba véve egy helyet még rontott is a rajtpozíciójához képest.

Az utolsó kiállások után ki is alakult a végső sorrend: Hamilton és Räikkönen pozíciója biztos volt, és Webber is visszakerült mögéjük. A williamses Nico Rosberg magabiztos vezetéssel lett megint negyedik, mögötte pedig Kovalainen váltotta pontra a McLaren jó formáját. Buttont a két Toyota fogta közre: Glock a hatodik lett, míg az utolsó pontszerző helyen Jarno Trulli ért célba.

A “hajrá” izgalmait elég jól jellemezte, hogy a Renault csapatfőnöke, Flavio Briatore már hat körrel a leintés előtt elhagyta a bokszutcát, a 12. helyen autózó Piquet sorsa már nem nagyon érdekelte az olaszt.


A minden idők legfiatalabb F1-eseként bemutatkozó Toro Rosso-pilóta, Jaime Alguersuari jól teljesített, végigment a kimondottan megterhelő futamon, és nem is utolsóként ért célba, ugyanis csapattársa, Sebastien Buemi egyszer elhagyta a pályát, így őt megelőzte.

A bajnoki küzdelemben egyedül Webber könyvelhetett el pozitív fejleményt: az ausztrál négy pontot faragott a hátrányából Buttonhoz képest, így jelenleg 18,5 pontos hátránnyal a második. Vettel nullázott, így az angol hozzá képest 2 egységgel, 23 pontra növelte az előnyét.

A Forma-1-es küzdelem négy hét múlva Spanyolországban, a valenciai utcai pályán folytatódik majd.

Magyar Nagydíj, Hungaroring, 2009.07.26.