Kiszámíthatatlan büntetések

Kiszámíthatatlan büntetések

Idén a Forma-1-es versenybírók számos alkalommal hoztak vitatott vagy akár botrányos döntést is. A Japán Nagydíjon kiosztott büntetések után a BMW-s Nick Heidfeld már egyáltalán nem érti, hogy a stewardok mit csinálnak, és kezd aggódni amiatt, hogy bármilyen apró hiba miatt neki is kioszthatnak valami büntetést bármikor.

“Egészen a legutóbbi versenyig nem aggódtam, de azt hiszem, az utolsó versenyen kiosztott büntetések indokolatlanok voltak Nem láttam az egész futamot, csak az összefoglalót, de Hamilton rajtja szerintem egyáltalán nem volt büntetésre méltó. Simán autóversenyzés volt. Mi rosszat tett?” – magyarázta a német Sanghajban.

“Bourdais esete szintén érthetetlen volt. Az egyetlen vitatható, de elfogadható büntetés – ennek legalább követhető a logikája – Massáé volt, amiért megpörgette Hamiltont. Szerintem ezért sem járt volna semmi, de rendben van, legyen. A másik kettőt viszont nem értem” – folytatta.

Tavaly az állandó versenybíró, Tony Scott Andrews távozott posztjáról, a stewardok működését átszervezték, így a futamokon három állandóan cserélődő FIA-tisztviselő – akik nem feltétlenül láttak még akár egy teljes F1-es futamot sem – dönt, állandó tanácsadóként pedig pedig Max Mosley jobbkeze, Alan Donelly segíti őket.

Heidfeld szerint vissza kellene hozni az állandó steward posztját, mert csak így lehet kiszámítható bíráskodásra számítani. A német szerint a témáról tárgyalnak is majd a pilóták pénteki megbeszélésén.

“Biztos vagyok benne, hogy megbeszéljük a történteket. Ahogy már mondtam, szeretném, ha újra egy ember döntene, mint tavalyig Tony Scott Andrews. Kaptam már én is büntetést, pár éve Bahreinben nem is értettem vele egyet, de sokkal érthetőbb volt, mint a mostani helyzet. Sokkal következetesebbek voltak tavaly, jobb, mintha néhány fickó jön egy-egy futamra, nekik nincs akkora rálátásuk, mint valakinek, aki mindig ott van” – javasolta Heidfeld.