A Ferrari a konstruktőri bajnokságban 11 ponttal van lemaradva, míg versenyzői 15 és 16 ponttal állnak a vezető Lewis Hamilton mögött (a különbség a Hungaroringen elvett konstruktőri pontokból adódik), tehát öt versennyel a vége előtt még nyitott a bajnokság, van esélyük. Persze ehhez az is kell, hogy a Török Nagydíjhoz hasonló kettős győzelmeket hozzanak az idény végéig.

Ennek érdekében az olaszok a Japán Nagydíjra komoly aerodinamikai fejlesztéssel készülnek, majdnem az egész kasztnit kicserélik: új lesz a az első, a hátsó szárny, az oldalsó kiegészítő légterelő elemek és az autó felső részét is áttervezték.

Ami viszont gondot jelenthet a Ferrarinak, az az, hogy a kiélezett világbajnoki küzdelem miatt az idei autó fejlesztése sok erőforrást von el a 2008-as modelltől, azt pedig a Renault példáján láthattuk hogy ez eléggé megbosszulhatja magát.

“Nehéz megtalálni az egyensúlyt, mert még mindig küzdenünk kell a bajnokságért. A 2008-ra való felkészülés nagyon sok időt kíván, neki kell kezdeni. Nehéz időszak ez. Még ezen az autón is dolgozunk, erőltetjük a fejlesztést, de a 2008-as autó is megkívánja a magáét” – magyarázta Isztambulban Aldo Costa, a Ferrari főtervezője.