Mialatt a gyári támogatású csapatoknál kolbászból (na jó kevlárból) van a kerítés, addig a Forma-1 hátsó traktusában a túlélésért küzdenek a csapatok. A Super Agurinál és a Spykernél is anyagi problémák vannak.

Az Aguri azután került bajba, miután a főszponzoruk, az SS United nem utalta át a beígért támogatás soron következő részét. Mint az Autosport.com megtudta, Suzuki Aguri a Magyar Nagydíjon találkozott Alejandro Agag spanyol üzletemberrel. A Leafield központú csapat hosszú távú partnert keres a független működéshez, miután a jelenlegi Honda-támogatás nem tart örökké.

Agag, aki korábban már többségi érdekeltséget vásárolt a GP2 Campos Racing csapatban, nyilvánvalóvá tette, hogy szeretne az F1-be is beszállni.

“Még nem adtam el a csapatot, de tárgyalunk” – mondta Aguri Suzuki. “Ő [Agag] az egyike annak a pár embernek, akikkel jelenleg megbeszéléseket folytatunk.” A csapatvezető azonban azt is nyilvánvalóvá tette, hogy csak befektetőt keres, azaz a csapat továbbra is japán marad.

Motor azért lesz benne

Motor azért lesz benne

Motor azért lesz benne


A Spykernél sajtóközleményben tudatták, hogy pénzügyi gondok miatt átszervezés alatt áll a gárda, azonban leszögezik, hogy rendelkezésükre áll a költségvetés, hogy részt vegyen a 2007-es Forma-1-es bajnokságban.

Ám, ahogy a Super Aguri, ők is újabb befektetőket keresnek, sőt úgy tűnik már meg is találták. Michiel Mol ügyvezető igazgató, és csapatvezető lehet, hogy megvásárolja a csapatot. Ennek első lépéseként le is mondott a csapatnál betöltött pozícióiról, hogy a döntések esetén ne legyen érdekellentét.  Mol helyét Hans Hugenholtz, a felügyelőtestület alelnöke veheti át a jövőben.

Mindazonáltal a Spyker közleményében az is szerepel: “Számos finanszírozási forgatókönyvet mérlegeltünk, ezek közül a Spyker Forma-1-es csapat (egy részének) eladása csak az egyik lehetőség.”