A hét elején az olasz automobil-szövetség elnöke a Ferrari érdekében levélben járt közre a FIA elnökénél, Max Mosley-nál, aki az ügyet ezután fellebbezésre utalta. Ron Dennis, a McLaren vezetője hosszú levélben reagált a kémügy fejleményeire és előzményeire is.

Stepney, a jó informátor

Dennis a levélben a Ferrarit vádolja szabályszegéssel és tisztességtelen viselkedéssel. Kitér arra, hogy az olasz csapat az Ausztrál Nagydíjon szabálytalan padlólemezzel versenyzett, és hogy ezt később is megtették volna, ha a ferraris Nigel Stepney nem ad fülest erről a McLarennek. A padlólemez esetében elismerik, hogy csapatszinten voltak kapcsolatban az azóta kirúgott Ferrari-mérnökkel, és hogy a besúgóról azért nem értesítették a maranellóiakat, hogy biztosítsák az informátor sértetlenségét, és hogy ne ijesszék el a jövőben sem azokat, akik szabálytalanságról tennének bejelentést.

A titkos páros

A Ferrari titkos dokumentumainak ügyét a McLaren-vezér élesen különválasztja a padlólemezügytől, ezt már két személy – Nigel Stepney és a mclarenes Mike Coughlan – magánakciójaként írja le, amelynek hátterében egy harmadik csapathoz való szerződési szándékuk állt. Kijelenti, hogy Coughlant azzal bízták meg, hogy a padlólemezügy után szakítsa meg a kapcsolatot Stepney-vel, ezért a mclarenes főtervező személyes találkozóra utazott Barcelonába, ahonnan azzal tért vissza, hogy a feladatot teljesítette.

Hányan érintettek?

Hányan érintettek?

Hányan érintettek?


Arról, hogy Coughlan ekkor majdnem 800 oldalnyi Ferrari-dokumentumhoz jutott, a csapat tagjai egyáltalán nem tudtak. Kiemeli, hogy a dokumentumok Coughlan lakásán voltak, a McLaren irodáiban nem fordultak meg. Azt illetően pedig, hogy a csapat több tagja is látta volna őket, Dennis állítja, hogy összesen két emberről van szó, akiknek egy-egy oldalt mutatott meg Coughlan, és ezekről nem derült ki, hogy bizalmas természetűek lennének, sőt az sem, hogy egyáltalán mikoriak, van-e jelentőségük. A két mclarenes nem is foglalkozott velük.

Tisztességtelen Ferrari

Dennis félrevezetőnek és tisztességtelennek tartja a Ferrari médiahadjáratát, amikor azt állítják, hogy nem kaptak lehetőséget megszólalni a Motorsport Világtanács tárgyalásán, a csapatfőnök szerint mind Jean Todt, mind az olaszok jogásza többször is szót kapott az ülés során. A McLaren-főnök azzal is vádolja a Ferrarit, hogy a háttérből táplálja az olasz sajtó McLaren-ellenes kampányát, amikor információkat szivárogtatnak ki az ügyről.

Ron Dennis sajnálatát fejezi ki amiatt, hogy az évek óta legizgalmasabb világbajnoki küzdelmet az ügy félresiklatja, szerinte a bajnokságnak a pályán kellene eldőlnie és nem azon kívül.