Spanyol Grand Prix

Üdvözlet mindenkinek!

Elégedett mosollyal az arcomon írom ezeket a sorokat mielőtt magam mögött hagyom a boxot Barcelonában. A

A 7. helyezésemmel teljesen elégedett vagyok

A 7. helyezésemmel teljesen elégedett vagyok

A 7. helyezésemmel teljesen elégedett vagyok


versenyen elért hetedik helyet jó eredménynek könyvelem el, hiszen kemény küzdelmen vagyok túl. Várakozásaink ellenére műszaki problémáink adódtak a tankolásnál a verseny közben, ezért három megállással tudtam csak végigcsinálni a futamot. Ha ez nincs, akár az ötödik helyen is végezhettem volna. De ma este mindent pozitívan látok. Csak az számít, ami a hétvégén történt. Nem voltak műszaki problémáink a szabadedzésen, az időmérő alapján az első 10 között voltunk, és a váratlan nehézségek ellenére jó futamot zártunk. Kétségtelenül jó irányba haladunk.

Amikor csütörtökön megérkeztünk Barcelonába a csapattal együtt, ismerős terepen éreztük magunkat, hiszen több napot is eltöltöttünk már a barcelonai pályán, ahol az R27-es néhány fejlesztését teszteltük: az új felfüggesztést, az átalakított hátsó szárnyat, a módosított kipufogókat és néhány kisebb apróságot. Ezekkel a fejlesztésekkel nagy előrelépést tettünk, és éreztük, hogy a hétvégén jobbak leszünk. Azt persze nem tudhattuk, hogy a vetélytársaink időközben milyen fejlesztéseket valósítottak meg.

Mindketten az első 10-ben végeztünk az időmérő futamon

Mindketten az első 10-ben végeztünk az időmérő futamon

Az első 10-ben végeztünk az időmérő futamon


A péntek és a szombat nagyon simán ment. Az első szabadedzésen leteszteltük a versenyautó viselkedését mindkét rendelkezésre álló gumival és a versenypálya adottságaihoz igazítottuk őket. A hőmérséklet 15°C fokkal volt magasabb, mint az előző héten, ami jelentős hatással van az autó versenyképességére.

Megfelelő volt a nyomaték, és a gumik nagyon jól teljesítettek. Fisivel együtt a második és a harmadik legjobb idővel zártuk a napot, mert a csapat kérésére csak a vége felé álltunk ki, hogy le tudják tesztelni az autó viselkedését kevesebb üzemanyaggal is. Tisztában voltunk vele, hogy az időmérőn nem tudunk ilyen jó pozíciókat kiharcolni magunknak, ám ennek ellenére optimisták voltunk. Másnap délelőtt leteszteltünk más alternatívákat is. Néhány órával később mindkét Renault az első 10-ben végzett az időmérő futamon, ami először fordult elő az idén.

Hogy milyen volt a verseny? Őszintén megvallva, eléggé mozgalmas. A három kiállás gyakorlatilag azt jelenti, hogy szinte végig nyomod a gázt egyetlen másodperc lazítás nélkül. Hála istennek, nem hibáztam, még akkor sem, amikor kiderült, hogy bajok vannak a tankolással, és a futam közben kellett újragondolni a stratégiát a hátrány ledolgozásához. Végül életem legjobb Forma-1-es eredményét értem el. Elégedett vagyok, de tudom, hogy akár előrébb is végezhettem volna. Még messze nem vagyunk ott, ahol lenni szeretnénk, de a lehető leghamarabb szeretnénk odajutni.

Két hét múlva jön Monaco. Azon a pályán versenyezni minden pilóta álma. Már alig várom, hogy egy versenyautóval végigszáguldjak az utcákon. Felejthetetlen élmény lesz, ebben biztos vagyok.

Viszlát két hét múlva!

Heikki

A rovatot a világ egyik legjelentősebb biztosítási, banki és vagyonkezelő szolgáltatója, az ING támogatja.