F1: Kicsúszással lett a pole Schumacher-é 1

F1: Kicsúszással lett a pole Schumacher-é

Úgy tűnik nagyobb volt a füstje, mint a lángja a pilóták félelmének, mert a papírforma szerint léptek tovább a versenyzők az időmérő első részében. A kicsik nem tartották fel a gyorsabb autókat.

Csupán Felipe Massa szúrt ki egy kicsit csapattársával, mert amikor Michael Schumacher éppen megkezdte volna gyors körét, akkor nekicsúszott a gumifalnak. Az összetört Ferrari miatt leállították az edzést, nyolc perccel a vége előtt. Ezzel Massa egyből a rajtrács végére került.

Az azonban beigazolódott, hogy Monte Carlóban nem annyira számít a technikai fölény, hiszen a Renault és Ferrari mellett, a McLaren, a Williams és a Red Bull is remekelt. Emiatt a korábbinál is nehezebb volt a legjobb tíz közé kerülés.

Kimi Raikkönen-t ez azonban nem zavarta meg, az időmérő második részében új pályacsúcsot autózott, az ideje: 1:13.532 volt. Ám Fernando Alonso, Giancarlo Fisichella, Michael Schumacher, David Coulthard és Mark Webber sem volt sokkal lassabb nála. Meglepetésre Jenson Button viszont nem jutott a legjobb tíz közé.

Michael Schumacher nagyon hamar döntésre vitte az első hely sorsát a harmadik részben, mert már négy perccel a vége előtt megfutotta a leggyorsabb kört. Hiába próbálkoztak a többiek, már nem tudtak gyorsabbak lenni. Ez volt a német klasszis 66. edzéselsősége, amivel immár ő az első ebben az összevetésben is. Idén harmadik alkalommal indulhat az élről.

Egy incidens is megzavarta az edzés utolsó körét, Schumacher a cél előtt két kanyarral kicsúszott és kissé elzárta az utat, így akik még gyors körön voltak, kénytelenek voltak valamelyest lassítani. Egyelőre még nem tudni, mi lesz az ügyből, ugyanis a felügyelő testület vizsgálja az esetet. Most a Renault fanok, csalásért kiálthatnak, hiszen az alig lassabb Alonso nem sokkal mögötte érkezett.

De aggodalomra nincs ok, hiszen a Renault-ok legendásan jó rajtkészségét bevetve, akár már az első kanyarban az élre állhat a spanyol világbajnok, miuán a második helyről indulhat. Sőt Kimi Raikkönen is esélyes a győzelemre.

A negyedik helyről indulva nagy valószínűséggel egykerékcserés taktikával vág neki a futamnak, így amikor a vélhetően könnyebb autóval előle indulók a boxba hajtanak akár az élre is állhat.

Ki kell emelni a mezőnyből Mark Webbert, aki a harmadik helyre kormányozta a Williams autóját. Ez abból a szempontból viszont nem meglepő, hogy az ausztrál tavaly is ezen a futamon teljesített a legjobban, akkor harmadikként zárt.

A 2006-os Monte-Carlo Nagydíj időmérő edzésének végeredménye:

1. M.SCHUMACHER Ferrari B 1’13″898 162.711 Km/h
2. ALONSO Renault M 1’13″962
3. WEBBER Williams Cosworth B 1’14″082
4. RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1’14″140
5. FISICHELLA Renault M 1’14″396
6. MONTOYA McLaren Mercedes M 1’14″664
7. BARRICHELLO Honda M 1’15″804
8. TRULLI Toyota B 1’15″857
9. COULTHARD RedBull Ferrari M 1’16″426
10. ROSBERG Williams Cosworth B 1’16″636
11. R.SCHUMACHER Toyota B 1’14″398
12. KLIEN RedBull Ferrari M 1’14″747
13. LIUZZI Toro Rosso Cosworth M 1’14″969
14. BUTTON Honda M 1’14″982
15. VILLENEUVE BMW Sauber M 1’15″052
16. HEIDFELD BMW Sauber M 1’15″137
17. ALBERS Midland Toyota B 1’15″598
18. MONTEIRO Midland Toyota B 1’15″993
19. SPEED Toro Rosso Cosworth M 1’16″236
20. SATO S. Aguri F1 Honda B 1’17″276
21. MONTAGNY S. Aguri F1 Honda B 1’17″502
22. MASSA Ferrari B 0’00″000