Kérem a motorszakikat, hogy ne átkozzanak tudatlanságomért. Ma jöttem rá, hogy létezik V8-as Moto Guzzi, ami annyira brutális, hogy mindenképp írni kell róla.

3 fotó
Ehhez a V8-as motorhoz senki sem volt elég tökös 4 Ma már volt egy látványos, belső kamerás baleset, így nem akartam több, hasonlóan bulvárjellegű anyagot. Legyen inkább valami hamisítatlan, autóbuziknak való csemege. A nagy keresésben végül a négy kerék helyett kettő lett, de remélem senki sem bánja, hogy picit tisztelgünk egy eszement olasz gép előtt.

Ehhez a V8-as motorhoz senki sem volt elég tökös 5 Az ötvenes években még más irányokban keresték a mérnökök a lóerőket. A több henger, több robbanás, nagyobb teljesítmény vonalon elindulva születtek meg a V8-10-12-16 hengeres motorok, és ezt a receptet a Moto Guzzinál sem hagyták ki. Olaszos nekiveselkedéssel talpra állították a V8-as motorral szerelt, Otto névre (becézése az Otto Cilindri, nyolchengeres jelzőnek) hallgató versenygépet.


Mindössze ötszáz köbcentis blokkját nyolc darab Dell?Orto karburátor látta el a megfelelő mennyiségű benzinnel, és saját korában szédítő értéknek számító, 78 lóerős teljesítményt küldött a hátsó abroncsra, és 12000-ig elforgott. HETVENNYOLC LÓERŐ, 148 kilogrammos száraz tömeg mellé, az ötvenes évek gumijaival, futóművével, és fékjeivel társítva. Ha láttátok az Állítólag rakétaautóval végzett kísérleteit, körülbelül sejthetitek, hogyan mozgott a gép. Csakhogy a tévések töréstesztbábút raknak az őrült masináikba, erre viszont hús vér emberek ültek.


Nem tökösség kellett ráülni, hanem szimpla vakmerőség, halálvággyal keverve. Rövid pályafutása során három nagydíjat nyert, Spa-Francorchamps versenykörén pedig  275 km/órás végsebességet futott (ez az eredmény évtizedekig rekord maradt). Ken Kavanagh a Moto Guzzi versenyzője ezt követően vallotta be, hogy neki még kedves az élete. Otthagyta a csapatot, és nem volt hajlandó többé felülni a V8-as Ottóra.

Újabb őrült akadt volna, azonban a dupla vezérműtengelyes, vízhűtéses motor megbízhatatlansága a típus nyugdíjazását hozta el. Mára az öt kézzel legyártott darabból kettő maradt fenn, és még mindig akad olyan, aki szerint ennek a kettőnek is inkább a versenypályán van helye, és nem a vitrinben.