Az új távolsági autóbusz kétféle hosszúságban, két- illetve háromtengelyes változatban lesz elérhető, a megrendelő igényeitől függően turistabuszos, távolsági, valamint városközi kivitelben. Mindegyik jármű esetében a hajtásról Paccar MX11-es, Euro 6-os környezetvédelmi normáknak megfelelő motorok gondoskodnak majd. A Van Hool az erőforrásokhoz alapfelszereltségként manuális sebességváltót kínál, ugyanakkor opcionálisan ZF Astronic és ZF Ecolife automataváltók is választhatók lesznek.

A buszgyártó tervezői ugyan már megálmodták a modell következő variációit, azok gyártására azonban csak akkor kerülhet sor, ha népszerűvé válik Európában az új típus. Az EX-szel a belga gyártó elsősorban a kelet-közép-európai piacra kíván betörni a távolsági buszok szegmensében. A modell gyártása ez év utolsó negyedévében kezdődik Szkopjében, az első példányok pedig várhatóan 2015 első felében jelenhetnek meg az utakon.