Minden Forma-1 rajongó álma: egy VIP utazás az egyik legvarázslatosabb nagydíjra. Ezt ígérte a Red Bull egyik promóciós játéka. 4 csillagos wellness hotellel, VIP körülmények között végigizgult nagydíjjal. A játék győztesének története kicsit másképp alakult, amely arra enged következtetni, hogy a Red Bull vérprofi promóciós gépezetébe is csúszhatnak hibák.
A szerencsés nyertes a bátyjával indult neki az álomutazásnak a tavalyi Belga Nagydíjra. Első utuk egy fapados géphez vezetett, amely a németországi Kölnbe repítette őket. Innen saját költségen kellett eljutniuk a hollandiai hoteljükbe, hogy onnét látogassanak el a belgiumi Spába (már a harmadik országban jártak), ahol a futamot végigizgulhatták. Illetve csak végigizgulhatták volna, ám ahhoz, hogy elérjék az őket hazaszállító, szintén fapados repülőt, a verseny vége előtt el kellett hagyniuk gurulós bőrőndjeikkel a pályát.
Szó mi szó, nem így képzelünk egy VIP-utazást, és arról még nem is ejtettünk szót, hogy a szállodában nem volt wellness-részleg, és külön kérésük ellenére franciaágyon kellett osztozniuk, illetve a futamot sem a VIP szektorból követhették a nyertesek, akik nem is hagyták szó nélkül az ügyet, és bepanaszolták a Red Bullt a brit reklámszövetségnél (ASA).
Az energiaital-gyártó igyekezett védeni az álláspontját, miszerint ők az egész csomagra értették a VIP minősítést, és állítólag előzetesen tájékoztatták a feltételekről a nyerteseket, de a félreértések miatt elnézést kértek. Az ASA sem hagyta szó nélkül a dolgot: “a VIP kifejezés használata valóban félrevezető lehetett. A nyertesek joggal számíthattak különleges elbánásra, illetve jegyeladásoknál más értelemben szokás használni. A reklám tehát ezzel a szövegezéssel nem jelenhetett volna meg.”
További szankciókról nem hallottunk, ám a Red Bullnak biztosan nem jön jól, hogy a népszerűsítésére kitalált nyereményjáték miatt mosakodnia kell. A promóció nyertesei ezek után talán nem annyira bánták, hogy a futamot nem egy Red Bull, hanem Jenson Button McLarenje nyerte.




